اخبار

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۷۰

رسیدگی به ابطال مصوبه شورای نظارت بر انتخابات اتاق

معاون قضایی در امور شعب دیوان عدالت اداری با بیان اینکه نهاد متبوعش تاکنون تصمیمی مبنی بر ابطال آیین‌نامه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی نگرفته است، گفت که این پرونده برای رسیدگی به هیات عمومی دیوان عدالت ارجاع خواهد شد. موسی قربانی، در این‌باره اظهار کرد: موضوع دادخواستی که در اسفند93 ارایه شده، ابطال انتخابات اتاق بازرگانی نیست بلکه ابطال آیین‌نامه هیات عالی نظارت از ارکان اتاق بازرگانی متشکل از سه وزیر و سه نفر دیگر است.

وی گفت: ادعا شده که دو ماده این آیین‌نامه خلاف قانون بوده و لذا تقاضای ابطال این آیین‌نامه شده است نه ابطال انتخابات، هرچند ممکن است نتیجه کار به انتخابات برگردد ولی موضوع دادخواست «ابطال آیین‌نامه مصوب شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی» است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: افرادی که دادخواست داده‌اند تقاضای صدور دستور موقت هم کرده‌اند، مبنی بر اینکه روند انتخابات تا روشن شدن نتیجه در دیوان عدالت اداری متوقف شود. قربانی گفت: یکی از شعب دیوان عدالت اداری درخواست صدور دستور موقت را رد کرده و حال فقط باید به موضوع ابطال آیین‌نامه رسیدگی شود که برای همین پرونده باید به هیات عمومی دیوان ارایه شود.

معاون قضایی در امور شعب دیوان عدالت اداری اظهار کرد: باتوجه به اینکه به تازگی شعبه رسیدگی‌کننده، درخواست صدور دستور موقت را رد کرده هنوز پرونده به هیات عمومی ارجاع نشده است. بعد از ارجاع به هیات عمومی، پرونده ابتدا در هیات تخصصی مربوطه مطرح می‌شود. هیات تخصصی دادخواست را به خوانده یعنی شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ابلاغ می‌کند و خوانده یک ماه فرصت دارد به آن پاسخ دهد. وی گفت: پس از وصول پاسخ خوانده، هیات تخصصی به پرونده رسیدگی و رای صادر می‌کند و بسته به نتیجه رسیدگی این هیات، دعوا رد یا برای ابطال آیین‌نامه به هیات عمومی دیوان عدالت اداری ارجاع می‌شود. قربانی در پایان گفت: نتیجه اینکه تاکنون در مورد ابطال آیین‌نامه مذکور از ناحیه دیوان عدالت اداری هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.


برنامه ویژه برای صادرات صنایع دستی به چین

مدیرکل صادرات صنایع دستی از برنامه ویژه برای صادرات صنایع دستی به بازارهای کشورهای بریکس به‌ویژه چین خبر داد.

پویا محمودیان، با بیان «برای توسعه صادرات صنایع دستی روی مسایل بسیاری تامل کردیم» اظهار داشت: یکی از ابتدایی‌ترین این موارد، هدف‌گذاری برای صادرات صنایع دستی در کشورها با اقتصاد نوظهور یا کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی) بود.

وی با ابراز «این کشورها می‌توانند برای ما بازارهای خوب و بکری باشند» تصریح کرد: بین کشورهای حوزه بریکس، چین برای ما خیلی اهمیت دارد؛ شاید صنعتگران ما اصلا از ورود به چین واهمه‌یی داشته باشند ولی الان دیگر به آن شکل نیست و طوری برنامه ریختیم که بتوانیم بسیار راحت صنایع دستی ایران را با افتخار به چین صادر کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر