جایزه یک‌میلیون دلاری برای نخستین 123 ساله

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۸۴


یک مولتی‌میلیونر روس که رویای حیات ابدی را در سر دارد، قول داده که به نخستین کسی که به سن 123سالگی برسد، جایزه یک‌میلیون دلاری خواهد داد. دیمیتری کامینسکی، شریک ارشد شرکت دیپ نالیج ادونچر در هنگ‌کنگ امیدوار است این جایزه بزرگ بتواند گروه جدیدی از ابرصدساله‌ها را به‌وجود بیاورد. به گفته وی، تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی، جوان‌سازی بافت و پزشکی احیا به افراد اجازه خواهد داد تا بیش از 120سال زندگی کنند؛ سنی که محدودیت مطلق برای طول عمر انسان به‌شمار می‌رود. کامینسکی گفت: ما در عصر بسیار مهیجی از توسعه انسانی به‌سر می‌بریم که در آن، فناوری‌ها تصاعدی و دگرگون‌شونده هستند. برخی ابرصدساله‌هایی که در روزگار کنونی زندگی می‌کنند، شاید بتوانند یک قرن دیگر نیز زنده بمانند، اگر تا زمان تولید این فناوری‌ها دوام بیاورند. وی افزود: من امیدوارم که جایزه من به برخی از آنها اجازه دهد تا از طول عمر بیشتر لذت برده و رویکردهای طول عمر را کمی رقابتی‌تر کنند.

پیرترین انسان‌های جهان امروز جرالین تالی 115ساله و سوزانا موشات 115ساله از امریکا هستند. در سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ ضدپیری راه‌اندازی شده‌اند و در کنار آنها، میلیاردهایی مانند جری الیسون و دیمیتری ایتسکوف به تحقیقات در زمینه علوم طول عمر کمک مالی کرده‌اند.

ایتسکوف، موسس 2045 طرح با هدف کمک به انسان‌ها برای دستیابی به جاودانگی فیزیکی در سه‌دهه آینده است. کامینکسی امیدوار است که انسان‌ها به‌زودی با ارتقای علوم افزایش طول عمر بتوانند تا 150سالگی زندگی کنند.


ورزشکاری که دور جهان دوید

کوین کارل، ورزشکار انگلیسی در مدت 621روز دور جهان دوید و عنوان پرسرعت‌ترین ورزشکار جهان را از آن خود کرد.

بنابر گزارش‌ها، این ورزشکار 34ساله، به مدت دوسال هر روز یک‌بار دو ماراتن انجام می‌داد. رد پای او در 26 کشور ازجمله هند، نیوزیلند، کانادا و امریکا باقی مانده است. کوین در طول این مدت، 16جفت کفش از بین برده است.

این سفر حماسی 621روزه از ماه جولای سال2013 آغاز و در روز هشتم ماه آوریل2015 پایان یافت. کوین کارل با این نتیجه، رکورد تام دنیس ورزشکار استرالیایی را شکسته و به پرسرعت‌ترین ورزشکار جهان تبدیل شد.

وی در تشریح این تجربه گفت: در سفر خود با خطرها و مشکلات زیادی رو‌به‌رو شده است: از هوای بسیار بد، تصادف و ترافیک گرفته تا حمله سگ و گرگ... در این میان، رویارویی با یک خرس از خطرناک‌ترین اتفاقات در مسیر او به‌شمار می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر