اخبار

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۰۸

انتقاد از افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس، گفت: این اقدام مخالف فرهنگ‌سازی در راستای استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. شهرداری باید قیمت‌ها را به قبل بازگرداند. مجتبی رحماندوست با اشاره به بخشنامه مورخ 22/1/94 معاون اول رییس‌جمهور درخصوص منع دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و مراجع قیمت‌‌گذاری از افزایش قیمت‌ها به هر نحو و بدون هماهنگی با دولت ادامه داد: این افزایش با روح صدور این بخشنامه متعارض است و شهرداری تهران باید قیمت بلیت مترو و اتوبوس را به قیمت‌های سابق بازگرداند. رحماندوست گفت: پایین بودن قیمت بلیت مترو و اتوبوس باعث ترغیب مردم برای استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی و پرهیز از تردد با خودروهای شخصی می‌شود و از نظر اقتصادی نیز به نفع قشر مستضعف است اما متاسفانه در سال93 شهرداری تهران اقدام به حذف فروش بلیت‌های الکترونیکی یک ساله کرد و امسال نیز قیمت بلیت را افزایش داد که این مسایل نگرانی و اعتراض اقشار کم‌درآمد را به همراه داشته است.


امکان تهیه بلیت‌های یک ساله از سایت شهرداری

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه امکان ثبت‌نام و تهیه کارت بلیت‌های سالانه برای شهروندان از طریق سامانه شهرداری تهران وجود دارد، گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان از تسهیلات ۵۰درصدی کارت بلیت‌های یک ساله بهره‌مند خواهند شد. سیدجعفر تشکری‌هاشمی در تشریح نحوه دریافت کارت بلیت‌های سالانه گفت: خرید کارت بلیت‌های سالانه زمان مشخصی نداشته و شهروندان هر زمان که بخواهند می‌توانند نسبت به دریافت کارت بلیت سالانه از طریق سایت شهرداری تهران اقدام کنند. وی افزود: کماکان مشکلات‌مان با آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان درخصوص استفاده دانشجویان و دانش‌آموزان حل نشده و دسترسی به بانک اطلاعاتی این قشر هنوز مسیر نشده است اما فارغ از این مشکلات، افرادی که در سن دانش‌آموزی هستند می‌توانند از تسهیلات 50درصد کارت بلیت‌های سالانه بهره‌مند شوند. همچنین دانشجویان با اسکن کارت دانشجویی‌شان می‌توانند از تسهیلات 50درصدی بهره‌مند شوند.


ادامه فعالیت‌‌های عمرانی شهرداری تهران در خرمشهر

سخنگوی شورای شهر تهران از ادامه فعالیت‌‌های عمرانی شهرداری تهران در خرمشهر با تصویب لایحه جدید از سوی شهرداری خبر داد. رضا تقی‌پور در حاشیه یکصد و چهل سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه روز دوشنبه روند پیشرفت اقدامات عمرانی خرمشهر با حضور قالیباف و شهردار منطقه یک و همچنین مسوولان شهری خرمشهر در صحن علنی شورا بررسی شد.

وی ادامه داد: حال مسوولان شهری خرمشهر نیز درخواست دارند با توجه به اقدامات خوب شهرداری این امر ادامه یابد. اعضای شورا نیز با توجه به اینکه موافق حضور شهرداری در این شهر برای انجام فعالیت عمرانی آن هستند اعلام کردند که ادامه این روند نیاز به تصویب لایحه جدید دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر