دستگیری اتباع بیگانه داعشی در ایران

۱۳۹۳/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۶

وزیر کشور از دستگیری تعدادی اتباع افغانستانی و پاکستانی که قصد عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، رسیدن به‌خاک عراق و پیوستن به‌گروه تروریستی داعش را داشتند، خبر داد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، درباره عضوگیری داعش در ایران، ضمن تکذیب این خبر گفت: ما در چندین مورد مانع ورود آنها به‌کشور و عبور از مرزهای ایران شدیم و چند مورد بازداشتی نیز در این زمینه داشته‌ایم. جذب نیرو از داخل کشور توسط گروهک تروریستی داعش وجود ندارد البته این به معنای آن نیست که تروریست‌های داعش تبلیغات نمی‌کنند چرا که در فضای مجازی به‌تبلیغات می‌پردازند و تماس‌هایی هم در این زمینه می‌گیرند. وزیر کشور همچنین درباره معرفی معاون سیاسی وزارت کشور گفت: گزینه‌هایی وجود دارد که در حال مشورت و بررسی هستیم. رحمانی‌فضلی درباره سرنوشت جمشید دانایی فر مرزبان ربوده شده ایرانی نیز گفت: اطلاعات جدیدی درباره وی به‌دست نیامده است، اما فعالیت دیپلماسی و امنیتی درباره تعیین تکلیف این فرد ادامه دارد.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا گروهک تروریستی داعش قصد تجاوز به‌مرزهای ما را دارد، اظهارداشت: آنها برنامه‌های وسیعی داشتند و حتی قصد شعبه زدن در هند را مطرح کرده‌اند که حتما این موضوع نیز جزو برنامه‌ها و قصدشان بوده است. در صحبت‌ها و اعترافاتی که ما از برخی بازداشت‌شدگان دریافت کرده‌ایم و حتی درباره برخی اسناد به‌دست آمده متوجه شده‌ایم که چنین برنامه‌یی را داشته‌اند اما قدرت جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از آن حدی است که یک فرقه یا گروهک انحرافی قصد خاصی داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر