5 هزار میلیارد تومان یارانه تولید پرداخت خواهد شد

۱۳۹۳/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۳

احمد داوودی با اشاره به درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 40 هزارمیلیارد تومان درآمد از این محل کسب شود که با احتساب 11هزارمیلیارد تومان پیش‌بینی شده در ردیف‌های بودجه‌یی در مجموع 51 هزارمیلیارد تومان درآمد هدفمندی یارانه‌هاست.

به گزارش فارس، رییس امورزیربنایی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور با بیان اینکه درحال حاضر نزدیک به 42هزارمیلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود، گفت: همچنین 4هزار و 800 میلیارد تومان برای بهداشت و درمان و نیز 10هزارمیلیارد تومان برای تولید در بودجه سال جاری مصوب شده است.

به گفته این مقام مسوول برای تولید، یارانه‌یی معادل 5 هزارمیلیارد تومان در نظر گرفته شده و تاکنون تخصیص نیافته و قرار شد طی روزهای آینده از دستگاه‌ها خواسته شود طرح‌های خود را در بحث‌های مختلف اقتصادی ارایه دهند. وی عنوان کرد: قرار است سود یارانه تسهیلات به طرح‌های تولیدی اختصاص یابد اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است. این مقام مسوول در مورد کسری بودجه منابع هدفمندی یارانه‌ها گفت: به اندازه تحقق درآمدها هزینه خواهد شد و این به معنای کسری این بخش نیست. داوودی با بیان اینکه تا پایان شهریور سال جاری پنج دوازدهم از درآمدهای هدفمندی محقق خواهد شد، گفت: از موضوع حذف غیر نیازمندان در پرداخت یارانه نقدی مطلع نیستم و هنوز این بحث انجام نشده اما صحبت‌هایی دراین راستا از سوی مسوولان وجود داشت. رییس امور زیربنایی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه یارانه بهداشت تا الان بیشترین پرداختی را داشته است، تصریح کرد: به تناسب زمان این رقم به بخش بهداشت اختصاص یافته است. وی در مورد سهم 2 هزارمیلیارد تومانی بیمه بیکاری از هدفمندی یارانه‌ها گفت: معتقدم معنا ندارد که دو بار پول به مردم پرداخت شود زیرا درحال حاضر از درآمد هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

داوودی درخصوص اختصاص اعتبار به طرح‌های زیربنایی در بودجه سال جاری اظهارکرد: 9 هزار و 500 میلیارد تومان به این طرح‌ اختصاص یافته که درحال حاضر میزان پرداختی آنها 35درصد است و در سال پیش طی 5 ماه اول سال این میزان پرداختی کمتر از 10درصد بود. این مقام مسوول افزود: طرح‌های زیربنایی شامل حمل ونقل، راه‌ها، ارتباطات، فناوری اطلاعات، عمران شهری، راه‌آهن، مترو، بخش مسکن و انرژی می‌شود. وی پیش‌بینی کرد که 90درصد اعتبارات عمرانی طرح‌های زیربنایی تا پایان سال پرداخت شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر