روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۲۴

آرزوی پسربچه کرمانشاهی در نامه به رییس‌جمهور برآورده شد-مشرق نیوز| درخواست پسر بچه روستایی از رییس‌جمهور، توسط فرد خیر روانسری برآورده شد. این دانش‌آموز کلاس اول در نامه‌اش به رییس‌جمهور درخواست دوچرخه کرده بود. این پسر در نامه‌اش نوشته بود: «سلام آقای رییس‌جمهور. همیشه شما را در تلویزیون می‌دیدم فکر می‌کردم به روستای ما می‌آیی، نمی‌دانستم به کرمانشاه آمدید. می‌دانم که همه نوه‌های تو دوچرخه دارند. آقا پدر من می‌گوید چون پول نداریم باید من معلم بشوم و خودم دوچرخه بخرم. ولی من شب‌ها خواب دوچرخه می‌بینم و من نمی‌تونم دیگه صبر کنم. میشه برای من یک دوچرخه بخری؟ فردین علی‌پور-کلاس اول دبستان روستای علی‌آباد روانسر.»

راه‌آهن ایران و آذربایجان تا پایان سال میلادی به هم متصل می‌شود- آنا| محسن پاک‌آیین، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نخستین جلسه کارگروهی که برای بررسی نحوه مشارکت مالی ایران و جمهوری آذربایجان در ساخت راه‌آهن رشت - آستارا تشکیل شده، روز سه‌شنبه 5 مرداد در باکو تشکیل خواهد شد. وی افزود: دولت آذربایجان حدود 500 میلیون دلار برای راه‌آهن رشت-آستارا منابع مالی در نظر گرفته و در احداث این راه‌آهن سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این خط ریلی قادر خواهد بود، سالانه 10میلیون تن بار را حمل و3 میلیون مسافر را جابه‌جا کند. وی با تاکید بر اینکه امیدواریم تا پایان سال 2016 راه‌آهن ایران و آذربایجان از طریق آستارا - آستارا به یکدیگر متصل شود، افزود: این تحول نقش تاثیرگذاری در توسعه کریدور شمال و جنوب، ترانزیت در منطقه خواهد داشت.

برگزاری نشست چهارجانبه افغانستان، ایران، پاکستان و سازمان ملل در مورد مهاجران- ایرنا| سید محمد حسین عالمی‌بلخی وزیر امور مهاجران افغانستان از برگزاری نشست چهارجانبه ایران، پاکستان، افغانستان و کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) به میزبانی کابل در ماه آینده میلادی خبر داد. وی افزود: این نشست با موضوع بررسی مسائل مهاجران افغان در ایران و پاکستان و فراهم کردن زمینه بازگشت داوطلبانه مهاجران به افغانستان برگزار می‌شود. وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که در ماه‌های اخیر به دلیل فشارهای دولت پاکستان، برای مهاجران افغان در این کشور ایجاد شده است، گفت: تمام مهاجران افغان چه در پاکستان، ایران یا سایر کشورها همگی شهروندان افغانستان هستند و تفاوتی برای دولت افغانستان ندارد. ما مشکلات و مسائل همه این مهاجران را مدنظر داریم و برای حل آن تلاش می‌کنیم.

شیعه و سنی هر دو قربانی هستند - ایسنا| محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توییتر، در واکنش به اقدام تروریستی اخیر در پایتخت افغانستان که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر از شهروندان این کشور شد، نوشت: بمب‌گذاری‌های تروریستی افغانستان نمونه دیگری از عمق شرارت داعش است؛ شیعه و سنی هر دو قربانی هستند و باید برای شکست افراط‌گرایان متحد شوند. پیش‌تر نیز بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این اقدام تروریستی را شدیدا محکوم و با مردم، دولت و خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده بود.

بررسی همکاری‌های دوجانبه و راه‌های نابودی داعش با رییس مجلس عراق- فارس| حسن دانایی‌فر سفیر ایران در عراق در دیدار با سلیم الجبوری رییس مجلس عراق، راه‌های همکاری بین‌المللی برای نابودی گروهک داعش و نیز بارزترین تحولات سیاسی و امنیتی در عراق را مورد بحث و بررسی قرار داد. همچنین در این دیدار، بحران اقتصادی جهان و پیامدهای آن بر منطقه و نیز اهمیت تلاش‌های هماهنگ برای حفظ دستاوردهای اقتصادی از دیگر مسائلی بود که مورد رایزنی قرار گرفت. در پایان این دیدار بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه به نحوی که حاکمیت هر دو کشور را حفظ و افق‌های جدیدی را باز کند، تاکید شد.

رای دادگاه امریکایی در مورد الواح هخامنشی- ایسنا| به گزارش پایگاه خبری نشنال لاژورنال، بنابر حکم دادگاه تجدیدنظر امریکا، قربانیان امریکا بمب‌گذاری سال 1997 در ازای حکم غرامت چند میلیون دلاری علیه ایران نمی‌توانند الواح هخامنشی ایرانی را که در دانشگاه شیکاگو نگهداری می‌شوند را طلب کنند. لازم به ذکر است، موضوع بحث پرونده دادگاه تجدیدنظر امریکا در مورد مجموعه 30هزار الواح هخامنشی مربوط به شهر باستانی پرسپولیس ایران است که از سال 1937 به صورت قرضی در اختیار موسسه آسیای دانشگاه شیکاگو قرار گرفته است.

توصیه معاون علمی رییس‌جمهور به سفرای جدید کشور- ایسنا| سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در دیدار با سفیران و سرکنسول‌ جدید کشور با اشاره به پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری اظهار کرد: زمان تمرکز بر منابع طبیعی و سخت‌افزاری به پایان رسیده است و امروزه قدرت کشورها بر مبنای شاخص توسعه‌یافتگی نیروی انسانی و نیروهای خلاق و کارآفرین سنجیده می‌شود. وی پیشرفت کشور در حوزه‌های فناوری را به دلیل وجود نیروهای انسانی کارآمد دانست و گفت: این عامل می‌تواند در خدمت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باشد.

قرائت گزارش پرداختی‌های نامتعارف در صحن علنی بعد از تعطیلات-ایسنا| بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد پرداختی‌های غیرمتعارف به برخی مدیران هنوز نهایی نشده اما احتمالا این گزارش بعد از تعطیلات مجلس در هفته اول آغاز به کار مجدد مجلس در کمیسیون نهایی خواهد شد و گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود. وی همچنین افزود: در این گزارش اطلاعاتی راجع به وضعیت حقوق‌های نامتعارف، اقداماتی که در این زمینه انجام شده و عوامل و دلایل آن آمده است.

اعتراض فرهنگیان به عدم پرداخت حق‌الزحمه انتخابات-ایلنا| در حالی که برخی فرهنگیان نسبت به عدم پرداخت حق‌الزحمه خود در انتخابات گله دارند؛ فرماندار تهران از پرداخت مابقی حق‌الزحمه‌ها در هفته جاری خبر داد. یکی از فرهنگیان که رییس یکی از ناحیه‌های انتخاباتی در تهران بوده است، می‌گوید: این شرایط نه تنها در ناحیه شرق وجود دارد، بلکه متوجه شدیم در برخی دیگر از نواحی تهران نیز این حق‌الزحمه پرداخت نشده است. فرماندار تهران در همین رابطه توضیح داد و گفت: حق‌الزحمه کسانی که عابر بانک ملی داشته‌اند، بعد از برگزاری انتخابات پرداخت شده است و مابقی افرادی که کارتی غیر از بانک ملی داشته‌اند، در هفته جاری پرداخت می‌شود.

اتاق‌های فکر را می‌شناسم-مهر| علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم با بیان اینکه شناخت خوبی از اتاق‌های فکری که دست‌اندرکار بولتن‌سازی علیه این وزارتخانه هستند، دارد، بر تبعیت از نظرات رهبرمعظم انقلاب درحوزه‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد. جنتی دیروز در سومین اجلاس سراسری مدیران کل ارشاد، در دفاع از عملکرد حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: شما در کشور یک نفر پیدا کنید که بیشتر از آقای انتظامی با حوزه مطبوعات آشنا باشد. ایشان چندین دوره نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات بوده و همچنان هم که یک مسوولیت دولتی را بر عهده دارند، آن مسوولیت را هم انجام می‌دهند.

مشاهده صفحات روزنامه