خسارت 2هزار میلیارد دلاری گرمایش زمین به اقتصاد جهان

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۴۴

گروه جهان|

با افزایش گرما، فعالیت‌های اقتصادی در برخی مناطق جهان غیرممکن و رشد اقتصادی در 43کشور کاهش می‌یابد. به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل متحد در گزارشی به تاثیر منفی گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی بر اقتصاد جهانی پرداخته و اعلام کرده است اقتصاد جهان به همین علت ممکن است بیش از 2هزار میلیارد دلار تا سال 2030 متضرر شود. علت این زیان و ضرر نیز ناشی از پایین آمدن بهره‌وری و کارآیی در اقتصاد است. به عبارت دیگر ناشی از استفاده بهینه نشدن از توان، استعداد و مهارت نیروی انسانی برای رشد اقتصادی بالاتر و رفاه اجتماعی بیشتر جامعه خواهد بود.

به گفته کارشناسان با افزایش گرما انجام فعالیت‌های اقتصادی در برخی مناطق جهان غیرممکن خواهد بود. در نتیجه کاهش رشد اقتصادی در 43کشور جهان قابل پیش‌بینی است. اندونزی، مالزی، چین، هند و بنگلادش از جمله کشورهایی هستند که به بیشترین میزان از گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی متضرر خواهند شد.

پیش‌بینی‌های کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی حاکی از آن است که گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی از میزان رشد اقتصادی کشورهای فرانسه، اندونزی و تایلند تا سال 2030 به میزان 6درصد خواهد کاست. رشد اقتصادی هند و چین نیز به همین علت به ترتیب 2/3 درصد و 8/0درصد کاسته خواهد شد.

توضیح این مساله نیز روشن است هنگامی که دمای زمین افزایش می‌یابد، طول مدت فصل تابستان افزایش خواهد یافت و این‌گونه منحنی دما افزایش می‌یابد. به همین علت زمان استراحت کارگران بیشتر خواهد شد. کسانی که در بخش کشاورزی، صنایع و دیگر بخش‌ها کار می‌کنند و در واقع کار فیزیکی بیشتری دارند از گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی بیشتر زیان خواهند دید.

مشاهده صفحات روزنامه