دستیابی به 34درصد بازار تامین مالی صنعت

۱۳۹۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۱۸

وزیر اموراقتصادی و دارایی در مراسمی که به‌مناسبت سالگرد تاسیس بانک صنعت ومعدن در این بانک برگزار شد گفت: مجموعه این بانک زبده‌ترین باهوش‌ترین و با تخصص‌ترین‌ها درکل مجموعه‌های دولتی و غیردولتی هستند و همواره باید بکوشند تا الگو و اسوه دیگرسازمان‌ها باشند. به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، طیب‌نیا با اشاره به اینکه بانک صنعت ومعدن یک بانک توسعه‌یی است افزود: فعالیت‌های یک بانک توسعه‌یی باید در راستای توسعه کشور باشد، از این رو پروژه‌یی برای دریافت تسهیلات در اولویت قراردارد که نقش بهتری در توسعه کشور داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به نرخ بیکاری در کشورمان تاکید کرد: ما در حال حاضر صرفا به‌دنبال رشد اقتصادی نیستیم بلکه خواهان رشدی هستیم که برای جوانان ما اشتغال ایجاد کند.

طیب‌نیا زمان حاضر را در عصر اقتصاد کشور، دوره‌یی توصیف کرد که باید در آن بارویکردی راهبردی، و معطوف به‌عمل و برنامه‌ریزی شده حرکت کرده و از بی‌قاعدگی، پیش‌بینی‌ناپذیری و تصمیمات مقطعی دوری کنیم. بنا به‌همین گزارش، وی گفت: دستیابی به سهم 34درصدی از بازار تامین مالی بخش صنعت و معدن یکی از اهداف مهمی است که مجموعه بانک صنعت و معدن باید در جهت رسیدن به آن تلاش کند. وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ایران در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی قرار گرفته و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی نمی‌خواهند از فرصتی که برایشان ایجاد شده محروم شوند.

طیب‌نیا افزود: در شرایط مثبتی که در کشورمان ایجاد شده، ما هر روز شاهد مراجعه فعالان اقتصادی اروپایی و سایر قاره‌های جهان هستیم که می‌خواهند از این فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری در ایران استفاده کنند. وی انرژی ارزان‌قیمت و نیروی جوان تحصیلکرده کشورمان را از فرصت‌های مناسبی برشمرد که کارآفرینان و صنعتگران کشورمان را آماده سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های خارجی می‌سازد. این مقام اقتصادی کشورمان بیان داشت: دستیابی به نرخ رشد 6/4درصدی تولید در مقایسه میان بهار سال 1393 نسبت به بهار سال 1392 در شرایطی که هنوز کشورمان با تحریم روبه‌رو است از نشانه‌های آن، این است که سیاست تحریم شکست خورده و مسوولان ما می‌توانند در مذاکرات هسته‌یی از موضع اقتدار سخن بگویند.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه نیاز اصلی اقتصاد کشورمان سرمایه‌گذاری است، افزود: نقش اصلی تجهیز و تخصیص منابع در کشور ما برعهده بانک‌هاست. به گفته وی، کمبود سرمایه، حجم بالای مطالبات معوق و درگیری بانک‌ها در امر بنگاهداری از عوامل بازدارنده‌یی هستند که مانع اجرای نقش اصلی‌شان در تامین مالی طرح‌های صنعتی و اقتصادی هستند. این مسوول اقتصادی بیان داشت: اگر بازار سرمایه و بیمه‌ها می‌توانستند بخشی از نیاز سرمایه‌گذاری را در کشورمان تامین کنند همه نگاه‌ها به سمت بانک‌ها معطوف نبوده و نظام بانکی فشار مضاعف را تحمل نمی‌کرد. طیب‌نیا، متوازن‌سازی نظام مالی کشور و روزآمد‌سازی ابزارها و نهادهای نظام مالی را از روش‌هایی برشمرد که ما را قادر می‌سازد تا بتوانیم از همه نهادهای موجود در راستای تامین مالی طرح‌های صنعتی و توسعه‌یی کشور بهره‌مند شویم.

وی در پایان از مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، مدیران و کارکنان بانک صنعت و معدن به‌عنوان یک بانک توسعه‌یی و تخصصی تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت قطعا با حضور این مجموعه کارآمد، این بانک در آینده نقش مهم‌تر و پررنگ‌تری را در عرصه صنعت و معدن کشور ایفا خواهد کرد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، افخمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت ومعدن به‌تشریح آخرین دستاوردهای این بانک و برنامه‌های آتی در تامین مالی طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی، زیرساخت‌ها و تبیین استقرار بانکداری بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر