فرانک اشتاین مایر با عشق در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

۱۳۹۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۶۴

مازیار معتمدی| در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیرامورخارجه آلمان اعلام کرد با عشق برای افتتاح این نمایشگاه آمده است.

او گفت نخستین بار تصادف موجب وقوع رویدادی می‌شود، دومین بار سرنوشت و سومین بار عشق... با این حال این تنها نقطه عطف سخنان این سیاستمدار نبود. او در سخنانش به وضوح گفت دوران دیجیتال موجب شده تا تقاضاهای جدید و متفاوتی درحوزه سیاست نیز رقم بخورد و ضرورت توجه به وضع مقررات جدید برای این دوران مطرح شود. اشتاین‌مایر به دو ترکیب «محفل جهانی» و نیز «منطق فرهنگی» گفت که قیمت کتاب، حقوق نشر و کپی‌رایت از مهم‌ترین عوامل برای ساخته شدن زیرساخت‌های فرهنگی هستند و طراحی فضای دیجیتال یک مساله مهم اجتماعی است.

این وزیر مقتدر از توقف هر نوع مصالحه شتابزده با یکی از غول‌های جهانی در شبکه ارتباطات جهانی حمایت کرد و گفت همانطور که نمی‌شود روزنامه‌های محلی را با روزنامه‌های ملی مقایسه کرد، نمی‌توان چشم بر تمایلات غول‌پیکرانه درعرصه بین‌المللی نیز بست و سرانجام به وضوح یادآور شد، پاسخ اتحادیه اروپا این است که امریکا درعرصه دیجیتال باید وارد دیالوگ با جهان شود و روند کافی قطعا پاسخگوی سیاست‌های آینده نخواهد بود.

او تاکید کرد فرهنگ یک جزء تزیینی از زندگی امروز نیست که بتوان جاهایی آن را وارد کرد و در مواقعی مانع ورود آن به حیطه زندگی شد. فرهنگ ضرورت زندگی مدرن است. نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت یک بار دیگر این منطقه از اروپا را به مدت یک هفته به قلب تپنده کتاب

بدل کرده است.

منبع: لوکال

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر