مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی‌اند

۱۳۹۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۱۱


روند بازرسی‌های کیفی و انتشار ماهانه گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی در حالی است که مصرف‌کنندگان همچنان از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. جلوگیری یا کاهش تحویل خودروهای معیوب به مشتریان از مهم‌ترین اهداف مدنظر در روند بازرسی کیفی از خودروهای داخلی است.

علاوه بر آن موضوعاتی چون ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازان از طریق مقایسه کیفیت خودروها با یکدیگر، خلق ارزش برای مشتریان با ارایه وضعیت کیفی از صنعت خودرو به جامعه و بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به خودروها برای انتخاب مناسب، از دیگر اهداف مدنظر در بازرسی‌های کیفی از خودروهای داخلی است.

باوجود اهداف یاد شده، مشتریان از کیفیت برخی خودروهای داخلی همچنان ناراضی هستند و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز یکی از اهداف خود در صنعت خودرو را افزایش کیفیت خودروها اعلام کرده است. محقق نشدن انتظارات مصرف‌کنندگان از کیفیت برخی خودروهای داخلی موجب شده تا طرح سخت‌گیرانه‌تر شدن بازرسی‌های کیفی از خودروهای داخلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه شود.

به نقل از ایسنا، براساس اخبار به‌دست آمده، بررسی این طرح تا پایان سال جاری به پایان رسیده و از ابتدای سال‌ آینده اجرایی خواهد شد. باید دید با اجرای طرح جدید اهداف مدنظر در بازرسی‌های کیفی تا چه حدی محقق شده و آیا مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی راضی خواهند شد یا خیر.

مشاهده صفحات روزنامه