برای پرداخت حقوق پول نفت را پیش‌خور کردیم

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۶۱

روحانی: تورم تک‌‌رقمی در سال 96 تثبیت می‌شود

گروه ایران

نشست فراکسیون مستقلین ولایی دیروز با حضور حسن روحانی برگزار شد. به گفته غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، رییس‌جمهور در این نشست با بیان اینکه در ۳ماهه نخست ۹۵ درآمد نفتی نداشتیم، کاهش قیمت نفت را یکی از مشکلات بزرگ دولت عنوان کرد. جعفرزاده گفت: در این جلسه آقای رییس‌جمهور از رای مثبت نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت در جلسه رای اعتماد اخیر تشکر و عنوان کرد که مجلس با این رای علاوه بر اینکه باعث ساماندهی این وزارتخانه‌ها شد، رای مثبت آنها این اثر مثبت را بر جامعه گذاشت که مردم احساس کردند همدلی بیشتری بین دولت و مجلس به وجود آمده و این همدلی بیشتر از مجلس قبل است.

وی افزود: رییس‌جمهور خاطرنشان کرد که این رایزنی‌ها و همکاری‌ها استمرار داشته باشد و مختص یک مقطع خاص نباشد. از آنجا که مردم از این وفاق و همدلی استقبال می‌کنند ما موظفیم در این جهت حرکت کنیم.

نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی اظهار کرد: روحانی گفت که شکاف‌های اجتماعی در کشور کم شده اما در همین حد نیز قابل قبول نیست و علاوه بر این باید انسجام داخلی بیشتر شود و مجلس و دولت می‌توانند در این انسجام و وحدت تاثیرگذار باشند. جعفرزاده خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور عنوان کرد که در سه سال و نیم گذشته اقدامات خوبی انجام شده و در جاهایی که اقدامات ناکافی بوده باید تلاش بیشتری صورت پذیرد. وی افزود: روحانی گفت که در بحث بانک‌ها مشکل داریم و از یک جلسه شورای مشورتی اقتصادی صحبت کرد که یکی از منظم‌ترین جلساتی است که در آن شرکت می‌کند و این شورا هفته‌یی دو بار تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیمات مهم اقتصادی در این جلسات اتخاذ می‌شود.

نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی همچنین اظهار کرد: رییس‌جمهور گزارشی از نحوه کاهش تورم ارائه کرد و افزود زمانی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد، تورم حدود 40 درصد بود که تا پایان سال به 34.7درصد کاهش یافت. برای سال بعد تورم 25درصدی را هدف‌گذاری کردیم که به 17درصد کاهش یافت و برای سال 96 نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که تورم تک ‌رقمی تثبیت شود. جعفرزاده خاطرنشان کرد: روحانی گفت که بزرگ‌ترین مشکل ما طی سال‌های گذشته، کاهش شدید قیمت نفت از 120به 30دلار بود و در تاریخ سابقه نداشته که قیمت نفت تا یک‌چهارم کاهش یابد. وی افزود: رییس‌جمهور عنوان کرد تقریبا همه کشورهای منطقه‌یی مانند عربستان، قطر و عراق که در فروش نفت با مشکل مواجه هستند برای پرداخت حقوق تسهیلات دریافت می‌کنند.


دولت در سه ماهه نخست پول نفت نداشت

نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در ادامه اظهار کرد: روحانی خاطرنشان کرد سال گذشته سال بسیار سختی بود و ما در ماه‌های بهمن و اسفند حقوق نداشتیم و ناچار شدیم نفت خود را پیش‌فروش کنیم و به همین خاطر در سه ماهه نخست امسال پول نفت نداشتیم. به گزارش فارس، جعفرزاده خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور گفت که ما سعی داریم سه کار را انجام دهیم؛ اولویت اول ما حقوق است. دوم یارانه و سوم سود اوراق بانکی. وی افزود: روحانی ضمن تشکر از نمایندگان به خاطر تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 اظهار کرد غیر از اوراق راه دیگری برای توسعه تملک دارایی‌ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور وجود ندارد.

رییس‌جمهور گفت که تورم در کشور رضایت‌بخش است و باید تلاش کنیم تا بیشتر آن را کاهش دهیم اما هیچ یک از این حرف‌ها به معنای عبور از مشکلات نیست. جعفرزاده خاطرنشان کرد: روحانی افزود در دیدار اولی که با رهبر معظم انقلاب داشتم ایشان گفتند همه مشکلات را می‌توان حل کرد و بزرگ‌ترین مشکلی که ما با آن مواجهیم مشکل بیکاری است. وی افزود: رییس‌جمهور گفت که در بهار امسال یک میلیون و 240هزار متقاضی کار داشتیم و طبق اعلام مرکز آمار از بهار تا بهار برای 714هزار نفر شغل ایجاد شده و این در شرایطی است که در دولت قبل 12هزار شغل در سال ایجاد می‌شد. نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اظهار کرد: رییس‌جمهور عنوان کرد که در سه ماهه نخست رشد متناسب با پیش‌بینی انجام شده را داشتیم که حدود 5درصد است که اگر در سه ماهه دوم سال نیز این میزان تکرار شود به معنای خروج از رکود است اما اگر بخواهیم یک میلیون شغل ایجاد کنیم، نیازمند رشد 8 درصد و بالاتر هستیم.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: روحانی افزود همه ما باید تابع رهبری باشیم و ایشان از همدلی بین مجلس و دولت خوشحال می‌شوند.

وی افزود: رییس‌جمهور پیشنهاد کرد که کمیته مشترکی بین مجلس و دولت تشکیل شود و مسائل در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گیرد و طبق تصمیمات کمیته اقدامات صورت پذیرد.

نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پایان اظهار کرد: رییس‌جمهور گفت فراکسیون مستقلین در جلسه بعدی خود مسائل را دسته‌بندی کند و من نیز وزرا را مکلف می‌کنم تا بیایند تا نهایتا کار خوبی انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه