از منطقه

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۸۸

آغاز نمایشگاه 10 روز کتاب در هرات افغانستان

پنجمین نمایشگاه کتاب افغانستان با شرکت ده‌ها کتابفروشی عمده هرات آغاز شد. این نمایشگاه 10 روز ادامه خواهد داشت. به گزارش بی‌بی‌سی، بیشتر کتاب‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند چاپ خارج از افغانستان و مخصوصا کتاب‌های ایرانی هستند. بخش کوچکی هم به کتاب‌هایی اختصاص یافته که در افغانستان مخصوصا در هرات چاپ و نشر شده است. فروشندگان کتاب در هرات در سال‌های اخیر از کسادی بازار کتاب شاکی بوده‌اند. ظاهرا بیشترین خریداران کتاب، دانشجویان و شاگردان مدارس هستند و کتاب‌های تحقیقاتی خریداران کمتری دارد.


تل‌آویو در صدد تعیین سفیر جدید در ترکیه

منابع عبری اعلام کردند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تمایل دارد سفیر پیشین این رژیم در انگلیس را به عنوان سفیر جدید تل‌آویو در ترکیه تعیین کند. به گزارش روزنامه عبری زبان «اسراییل الیوم»، نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل نوشت، ران پروسور در گذشته به‌عنوان سفیر اسراییل در سازمان ملل و انگلیس فعالیت می‌کرد و پست مدیریت کل وزارت خارجه اسراییل را نیز برعهده داشت.

پس از آنکه آنکارا تصمیم به تعیین کمال اوکام، یکی از مشاوران نزدیک به رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه به‌عنوان سفیر خود در تل‌آویو گرفت، نتانیاهو تمایل خود را برای تعیین پروسور به‌عنوان سفیر اسراییل در آنکارا نشان داده است. پیش‌بینی‌ می‌شود که کمیته تعیین مسوولان در وزارت خارجه اسراییل در اواسط ماه میلادی جاری برای تصمیم‌گیری درخصوص تعیین سفیر جدید اسراییل در ترکیه تشکیل جلسه بدهد.


فرار ۵سرکرده داعش با میلیون‌ها دلار

گزارش‌های منتشر شده در عراق حکایت از این دارد که 5سرکرده مهم داعش در استان نینوا پس از غارت میلیون‌ها دلار از دفتر دارایی و حقوق نیروهای داعش فرار کرده‌اند. سومریه نیوز عراق گزارش داد که از میان این سرکرده‌های فراری، ابو البراء القحطانی، مسوول خزانه‌داری و تعدادی از تروریست‌های برجسته هستند که تابعیت‌های عربی و خارجی دارند. یک منبع آگاه نیز که نخواست نامش فاش شود، گفت، داعش گروهی از نیروهای خود را مامور یافتن این افراد، بازداشت آنها و اعدام‌شان کرده است. وی گفت، این 5نفر که در میان‌شان نیروهای عرب و خارجی هستند، به سمت شهرستان تلعفر گریخته‌ و از آنجا به البعاج و خاک سوریه رفتند. گزارش‌ها حکایت از سرقت بزرگی دارد. القحطانی پس از آنکه هند النواف، یک دختربچه سوری را در شهر المیادین در استان دیرالزور در ماه مه ۲۰۱۵ به ازدواج خود درآورد، باعث خشم بسیاری میان مردم شد.

مشاهده صفحات روزنامه