روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۱۳۸

همه ما دلمان برای آشتی پر می‌کشد؛ ایسنا|آیت‌الله احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: همه ما دلمان برای آشتی پر می‌کشد اما وقتی گفته شود آشتی ملی یعنی در این کشور دعوای ملی وجود دارد که این دروغ است. وی همچنین با اشاره به فضای انتخاباتی کشور گفت: فضای انتخاباتی جمهوری اسلامی باید متفاوت با فضای انتخاباتی جهان باشد، شما دیدید که در انتخابات امریکا چه اتفاقاتی افتاد و چه فضاحتی به بار آمد، آن فضا در شان جمهوری اسلامی نیست. همه باید فارغ از اینکه چه کسی پیروز انتخابات می‌شود در انتخابات شرکت کنند چراکه دشمن به دنبال بر هم زدن فضای انتخابات است بنابراین خود ما هم باید مواظب باشیم.

دو شورای نگهبان نداریم؛ ایلنا| علی مطهری، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌یی به دبیر شورای نگهبان با اشاره به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبات مجلس در برنامه ششم توسعه به بیان نکات و توضیحاتی پرداخت. در بخش‌هایی از این نامه آمده است:«امیدوارم از این پس اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام فهرست مغایرت‌های مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی را برای شورای نگهبان ارسال می‌کند، این شورا نظر خود را درباره این مغایرت‌ها به تفکیک بیان کند تا مجلس به رفع ایراد بپردازد. آنچه که در آیین‌نامه نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی با تعبیر«اعمال این سیاست‌ها توسط شورای نگهبان» آمده است به همین معنی است؛ نه اینکه شورا فهرست ارسالی از سوی مجمع را بدون بررسی به مجلس بفرستد و مصوبات مربوط را خلاف شرع بنامد. در این صورت دو شورای نگهبان خواهیم داشت.»

نخستین دیدار آمانو با وزیر خارجه جدید امریکا؛ ایسنا|رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه امریکا و یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کردند. وزارت امورخارجه امریکا ضمن اعلام این خبر تصریح کرد که دو طرف در این دیدار درباره توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 میان این کشورها حاصل شد، رایزنی کرده‌اند اما این وزارتخانه جزییات بیشتری از این دیدار و اینکه چه افراد دیگری در آن حضور داشتند، ارائه نکرده است. گفتنی است، این نخستین باری است که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مقامات دولت جدید امریکا دیدار می‌کند.

وزیر بهداشت از فرماندار بدره دلجویی کرد؛ ایرنا| در پی صحبت‌های پنج‌شنبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فرماندار بدره در استان ایلام «سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی» امروز در تماس با «سیروس مرادحاصلی» از وی دلجویی و عذرخواهی کرد. عباس زارع‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از پروژه‌های درمانی استان ایلام در شهر بدره به دنبال اظهارات فرماندار بدره، صحبت‌هایی بین وی و مرادحاصلی رد و بدل شد که صبح جمعه دکتر هاشمی با وی تماس گرفت و در یک مکالمه 4 دقیقه‌یی از وی عذرخواهی کرد.

دور چهارم نشست سوری آستانه 24 اسفند آغاز می‌شود؛ ایرنا| خبرگزاری روسیا سگودنیا از برنامه برگزاری دور چهارم مذاکرات سوری- سوری آستانه در روزهای 24و 25 اسفند ماه خبر داد. این خبرگزاری به نقل از یک مقام آگاه در مذاکرات سوری با اعلام این مطلب افزود: استفان دمیستورا، نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه نیز تاریخ برگزاری دور چهارم مذاکرات سوری سوری در آستانه را تایید کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر