رشد 202درصدی گشایش حساب خانه‌اولی‌های تهران

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۱۷۹


عضو هیات‌مدیره بانک مسکن گفت: در 10 ماهه امسال میزان افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم شهر تهران، نسبت به مدت مشابه پارسال 202درصد رشد کرد که این میزان در کل کشور 174 درصد بود.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: از تیرماه امسال شاهد روند فزاینده افتتاح حساب زوج‌های جوان خانه‌اولی در صندوق پس‌انداز مسکن یکم بودیم که با توجه به مدت انتظار یک‌ساله برای دریافت سقف این تسهیلات در همه شهرهای کشور برآورد می‌شود از تیرماه 1396 متقاضیان با دریافت این تسهیلات برای خرید واحدهای مسکونی اقدام کنند.

وی پیش‌بینی کرد، از تیرماه سال آتی با موج گسترده‌یی از تقاضا برای خرید مسکن مصرفی با تکیه بر قدرت پوشش‌دهی تسهیلات خانه‌اولی‌ها با نرخ سود تک رقمی روبه‌رو می‌شویم.

سقف این تسهیلات برای هر نفر در شهرهای کوچک تا 400 میلیون ریال، شهرهای میانی600 میلیون ریال و شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها 800 میلیون ریال است.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن اعلام کرد، اکنون بیش از 50 درصد تقاضای خرید مسکن به واحدهای کمتر از 80 مترمربع اختصاص دارد و این واحدها حداکثر 30 درصد از بازار ساخت و ساز را به خود اختصاص می‌دهند.

وی از افزایش تقاضا در بازار ملک برای خرید واحدهای کوچک و میان متراژ از نیمه دوم سال 1396 خبر داد و افزود: تقاضا برای خرید واحدهای کوچک افزایش یافته است.

رحیمی انارکی گفت: با توجه به آمارها و اطلاعات رسمی از روند کنونی بازار معاملات و قیمت مسکن، برآورد می‌شود بازار از نیمه اول سال 96، با عبور کامل از دوره رکود و پشت سر گذاشتن دوره پیش‌رونق، وارد مرحله رونق شود.

به گزارش ایرنا، بازار مسکن کشور از اوایل سال 1392 به علت افزایش بی‌رویه قیمت واحدهای مسکونی وارد دوران رکود شد و پس از 4 سال رکود در این بخش دولت درصدد است با اجرای برنامه‌هایی مانند افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و کاهش نرخ سود، بازار مسکن را از رکود خارج کند.

تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی در 10ماهه امسال 4 هزار و 278 میلیارد و 900 میلیون ریال شد که در همسنجی با دوره مشابه پارسال 43.4درصد رشد داشت.


تصویب جذب سرمایه‌ خارجی برای فرودگاه مشهد

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: دولت سرمایه‌گذاری خارجی در فرودگاه مشهد را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دولت سرمایه‌گذاری خارجی در فرودگاه مشهد را تصویب کرد. مبلغ این سرمایه‌گذاری 300میلیون دلار است.

آخوندی همچنین درباره رسیدگی به وضعیت شکایت مردم از لغو شدن پروازهای مشهد، اظهار کرد: این شکایات در حال رسیدگی است


امتداد خط اتوبوس تندرو غرب تهران تا وردآورد

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از امتداد خط اتوبوس تندرو (BRT) غرب تهران تا وردآورد (غربی‌ترین نقطه پایتخت) خبر داد.

به گزارش ایلنا، سنندجی با بیان اینکه امکان توسعه خطوط اتوبوس تندرو (BRT) وجود دارد، گفت: به‌طور مثال خط BRT 10 از دانشگاه علوم و تحقیقات به میدان آزادی کشیده و از آنجا ادامه پیدا کرد و به منطقه 18 نیز رفت که اقدامی بسیار خوب بود.

وی با اشاره به خط یک اتوبوس تندرو تهران که از چهارراه تهرانپارس به میدان آزادی کشیده شده است، اظهار کرد: خط 10 اتوبوسرانی نیز امکان ادامه‌دار شدن داشته و این توانایی را دارد که از میدان آزادی به وردآورد ادامه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت واحد با تاکید براینکه لازمه این اقدام انجام یک‌سری از مطالعات است، خاطرنشان کرد: همچنین لازم است برای این اتوبوس‌ها پایانه‌یی درست شود. لذا این کار نیاز به اقدامات عمرانی دارد که در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر