روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۴۷

بخشنامه به دستگاه‌ها برای ارائه برنامه‌ها و بسته‌های اجرایی تولید و اشتغال؛ پاد رییس‌جمهوری در بخشنامه‌یی به تمام دستگاه‌های اجرایی، از آنها خواست در جهت اجرای شایسته، همه‌جانبه و جهادی منویات مقام معظم رهبری در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» و در ادامه اقدامات انجام شده در این عرصه، برنامه‌ها و بسته‌های اجرایی پیشنهادی خود را برای شتاب بخشیدن به فعالیت‌های تحت مسوولیت، تدوین و ارائه کنند. در بخشی از این بخشنامه آمده است: «در جهت اجرای شایسته، منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» و در ادامه اقداماتی که تاکنون در حوزه ماموریت‌های آن وزارت، سازمان، نهاد در جهت تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است و نتایج آن در قالب کاهش قابل‌توجه نرخ تورم، افزایش صادرات غیرنفتی، افزایش چشمگیر تولید و صادرات نفت، ایجاد فرصت‌های شغلی قابل‌توجه و دستیابی به رشد اقتصادی بالا به منصه ظهور رسیده‌ است، به جنابعالی ماموریت داده می‌شود در چارچوب شیوه‌نامه و زمان‌بندی که سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام خواهد کرد، برنامه‌ها و بسته‌های اجرایی پیشنهادی برای شتاب بخشیدن به فعالیت‌های تحت‌مسوولیت یا انجام فعالیت‌های جدید را تدوین و به سازمان مذکور ارائه فرمایید.»

اتهام کم‌کاری دولت دروغ بزرگی است؛ ایلنا رییس ستاد انتخابات روحانی تاکید کرد: نقدهای اقتصادی وارد بر دولت و موضع‌گیری‌های غیرمنصفانه از سوی مخالفان و منتقدان فقط باعث ناامیدی مردم و کوچک شمردن دستاوردهای دولت در چهار سال گذشته می‌شود لذا همه مدیران و دلسوزان که به‌نوعی در دولت مسوولیت دارند باید این دستاوردها را برای مردم تشریح کنند. محمد شریعتمداری گفت: قبل از آنکه دولت تدبیر و امید مسوولیت قوه مجریه را عهده‌دار شود، عقلانیت و تدبیر از اداره امور کشور رخت بربسته بود، به نحوی که بسیاری از مدیران دلسوز، کارآمد و باتجربه از مناصب اجرایی کشور به بهانه‌های واهی کنار گذاشته شده بودند.

نشست وزیران خارجه روسیه، ایران و سوریه در مسکو؛ تسنیم نشست وزیران خارجه روسیه، ایران و سوریه پایان هفته میلادی در مسکو برگزار می‌شود. ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت خارجه روسیه از نشست سه‌جانبه وزیران خارجه روسیه، ایران و سوریه در مسکو خبر داد. وی افزود که این نشست پایان هفته میلادی در مسکو برگزار می‌شود.

مشکل خاصی در برنامه‌های حج 96 وجود ندارد؛ برنا نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه برنامه‌ها برای حج تمتع ۹۶ به‌خوبی پیش‌ می‌رود، گفت: درباره مسائل اجرایی حج امسال نگرانی وجود ندارد. سیدعلی قاضی‌عسکر در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته مسیر برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه حج فراهم و شرایط مساعدی ایجاد شده است. گفتنی است که بنابر توافق انجام شده میان ایران و عربستان بیش از 86هزار نفر از زائران کشورمان امسال به حج تمتع اعزام خواهند شد.

هدف اقدامات تروریستی ایجاد فتنه دینی است؛ مهر رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی انفجارات اخیر تروریستی در مصر را محکوم کرد. علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رییس مجلس نمایندگان جمهوری عربی مصر ضمن ابراز همدردی با ملت مصر و خانواده‌های مصیبت‌دیده در انفجارهای تروریستی اخیر در این کشور، اقدامات تروریستی اخیر را محکوم کرد.

انتقاد وزیر بهداشت از بداخلاقی‌های انتخاباتی؛ ایسنا وزیر بهداشت ضمن انتقاد از برخی رفتارهای انتخاباتی کاندیداها، گفت: ما راجع به رفتار غربی‌ها خیلی حرف زده‌ایم که مذموم هم هست، اما همان رفتارها را تقلید می‌کنیم. در انتخابات‌ها ببینید چقدر هزینه می‌کنیم که تبدیل به فلان شخص شویم، این هزینه را از کجا می‌آوریم؟ از طرف دیگر قرار نبود که تخریب کنیم. با دستمال کثیف که نمی‌شود شیشه را پاک کرد. سیدحسن هاشمی در مراسم دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان گفت: من زندگی آن بزرگوار را می‌شنیدم و می‌خواندم. می‌دیدیدم که در رعایت حقوق شهروندی اگر خلخالی از پای زن یهودی در حکومت مولا علی (ع) باز می‌شد، می‌گفتند اگر علی از غصه دق نکند، جای تعجب دارد.

توضیح سفارت ایران در برازیلیا درباره گوشت‌های وارداتی از برزیل؛ فارس بخش مطبوعاتی سفارت ایران در برازیلیا درباره خبر منتشر شده درخصوص گوشت‌های وارداتی از برزیل توضیحاتی را ارائه داد. بخش مطبوعاتی سفارت ایران در برزیل اعلام کرد: متاسفانه نحوه انعکاس بیانیه دو هفته قبل سفارت جمهوری اسلامی موجب خبرسازی در این زمینه شده که بدین وسیله ضمن تکذیب اختلاف‌نظر بین سفارت جمهوری اسلامی ایران و مراجع رسمی و ذی‌صلاح کشور، اظهارنظر مراجع مزبور را ملاک عمل و اقدام می‌داند.

تاکید ظریف بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره حمله شیمیایی به خان‌شیخون؛ ایرنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در ادامه رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای خود با مقام‌های ارشد سیاسی و بین‌المللی جهان، جداگانه با دبیرکل سازمان‌ ملل متحد و وزیران امور خارجه ایتالیا، کویت و ترکیه درباره مسائل منطقه‌یی و آخرین تحولات سوریه تلفنی گفت‌وگو کرد. وی در این تماس‌ها بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره حمله شیمیایی به خان‌شیخون تاکید کرد. ظریف گفت: این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره امریکا و از ناوهای امریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به «خان‌شیخون» در استان ادلب صورت گرفت.

پرونده مفتوحه تخلفات بقایی در کمیسیون اصل نود؛ ایسنا بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از پرونده مفتوحه حمید بقایی در این کمیسیون درباره تخلفات صورت گرفته در زمان مسوولیت وی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد. وی اظهار کرد: پرونده‌یی مربوط به آقای بقایی از سال 91 در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد در کمیسیون اصل نود مجلس براساس گزارش‌های واصله مفتوح شده بود که این پرونده همچنان در حال پیگیری است. پارسایی با بیان اینکه این پرونده همچنان مفتوح است و مکاتباتی با قوه قضاییه صورت گرفته اما پاسخ قطعی به کمیسیون نرسیده، گفت: در این پرونده مکاتباتی با قوه قضاییه و دیوان محاسبات صورت گرفته و آخرین مکاتبه مربوط به اواخر سال گذشته بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر