افتتاح پروژه‌های اقتصادی با پیوست‌ اشتغال‌زایی

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۸۴

گروه بنگاه‌ها|

آهنگ افتتاح پروژه‌های اقتصادی از سوی دولت یازدهم با سرعت درحال پیگیری است و هر روز اخبار تازه‌یی از راه‌اندازی و آغاز طرح‌های اقتصادی، عمرانی و خدماتی در گوشه گوشه کشورمان به گوش می‌رسد. رییس‌جمهور دیروز برای بهره‌برداری از چند طرح و پروژه عمرانی و زیربنایی با استقبال نماینده ولی فقیه در استان مازندران، استاندار و جمعی از مقام‌های محلی، وارد فرودگاه بین‌المللی ساری شد تا در مراسم افتتاح 43پروژه اقتصادی این استان شرکت کند. نکته قابل توجهی که در جریان افتتاح این پروژه‌ها خودنمایی می‌کرد، پیوست‌های اشتغالزایی بود که برای هر کدام از پروژه‌های تدارک دیده شده بود تا قبل از آغاز هر طرح دورنمای اشتغالزایی آن هم نمایان شود. افتتاح مجتمع کاغذ امیرآباد با اشتغالزایی 175نفری، افتتاح فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشتغالزایی 300نفری و افتتاح ‌ 43پروژه مختلف دیگر مهم‌ترین بخش از سفر یک روزه رییس دولت تدبیر و امید و هیات همراه به استان مازندران را تشکیل می‌دادند.


باید در عرصه تولید کاغذ به خودکفایی برسیم

رییس‌جمهور در حاشیه افتتاح مجتمع کاغذ امیرآباد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بسیار خرسندیم که در سالروز میلاد امیرمومنان(ع) واحدهای تولیدی که به دلایل مختلف نمی‌توانستند فعال شوند با حل مشکلات‌شان در یکی، دو سال اخیر توانسته‌اند، فعال شوند و فعالیت خود را توسعه دهند.

به گزارش پاد، حسن روحانی دیروز با اشاره به اینکه مجتمع تولید کاغذ امیرآباد اواخر سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: بخشی از نیازهای کاغذ کشور توسط این بنگاه و موسسه اقتصادی تامین می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از نیازمندی کاغذ کشور از خارج تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به سمت خودکفایی کاغذ حرکت کرده و در عین حالی که مسیر رقابتی ادامه می‌یابد از تولید داخلی حمایت کنیم. رییس‌جمهوری تصریح کرد: ما باید از طریق تعرفه و حمایت از تولید داخلی در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم؛ چراکه در کشور این توان و ظرفیت وجود دارد. روحانی با بیان اینکه درحال حاضر یک سوم توان تولید کاغذ و تامین نیاز در داخل کشور وجود دارد، گفت: بسیار خوشحالم که این واحد تولیدی را فعال می‌بینیم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند. این مجتمع دارای تجهیزات بسیار خوبی است و از لحاظ مهندسی کار بزرگی صورت گرفته و تصفیه‌خانه عظیمی در کنار این کارخانه ایجاد شده است و کاملا با استانداردها همخوانی دارد و کاغذ بسیار مطلوبی را تولید می‌کند.

افتتاح فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد با اشتغالزایی ۳۰۰ نفری

بعد از افتتاح مجتمع تولید کاغذ، حسن روحانی رییس‌جمهوری در ادامه سفر یک روزه به استان مازندران با حضور در بندر امیر آباد فاز ۲ این بندر را افتتاح کرد. افزایش ظرفیت اسمی بندر از ۴میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۷میلیون و ۵۰۰ هزار تن با احداث ۶ پست اسکله به طول ۱۱۲۵متر و لایروبی به حجم ۱۵میلیون متر مکعب با همت وزارت راه و شهرسازی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح ساماندهی بندر امیر آباد است. این طرح با اعتبار یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۳۰۰نفری با تلاش‌های دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و تحقق تولید و اشتغال در استان مازندران بهره‌برداری شد. بندر امیرآباد تنها بندر در شمال کشور است که به خط ریلی متصل می‌شود.


افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۳ طرح

و پروژه در استان مازندران

43طرح و پروژه در استان مازندران با اعتبار۳۳هزار و۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷هزار و ۲۶۲نفر روز سه‌شنبه با حضور رییس‌جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانس، افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش پاد، ، دیوار حفاظت ساحلی اراضی شرقی بندر امیرآباد با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال، انبار سرپوشیده کالاهای صادراتی و وارداتی بندر با اعتبار ۲۸میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰نفر، مخازن روغن خوراکی با اعتبار ۷۴میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۰نفر، دو طرح سیلوی غلات با اعتبار۲۱۰میلیارد ریال و اشتغالزایی۷۱نفر، فاز اول طرح توسعه و تطویل باند فرودگاه رامسر با اعتبار یک هزار و ۱۰۰میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵نفر، ۳طرح راه‌سازی شامل تونل و پل‌های محور کنارگذر نوشهر-چالوس، کنارگذر جنوبی بابل و کنارگذر ساری با اعتبار ۲هزار و ۹۰۶میلیارد ریال و ۴۰کیلومتر از باند دوم بزرگراه پل سفید-قائم شهر با اعتبار ۲۰۲۰میلیارد ریال ازجمله این طرح‌ها بود.

طرح ۴ بانده کردن محور بهشهر- زاغمرز با اعتبار

۵۰ میلیارد ریال، کارخانه زغالشویی شرکت البرز مرکزی با اعتبار ۶۹۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۷۵ نفر، کارخانه فولاد بندر امیر آباد با اعتبار ۷۱۶میلیارد ریال و اشتغالزایی۸۰ نفر، پست ۴۰۰ به ۲۳۰کیلوولت و خط تغذیه‌کننده آن با اعتبار ۸۵۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰نفر، طرح اصلاح خط ۶۳ کیلوولت رویان به چابکسر با اعتبار۷۵میلیارد ریال، نیروگاه ۱۰مگاواتی تنکابن با اعتبار ۱۲۰میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰نفر، ۷کلینیک ویژه در ۷شهرستان استان با اعتبار ۲۱۰میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۵نفر، طرح توسعه و تجهیز اورژانس و احداث بلوک زایمان طبیعی (ال دی آر) بیمارستان شهدای زیرآب با اعتبار ۲۷میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵نفر، بخش زایمان طبیعی (ال دی آر) و توسعه‌یی سی یو بیمارستان شهید رجایی تنکابن با اعتبار ۲۹میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵نفر، طرح توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستان شهدای محمودآباد با اعتبار ۱۲میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰نفر، طرح احداث و تجهیز اورژانس بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر با اعتبار ۲۹میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵ نفر، طرح توسعه و تجهیز بخش‌های سی تی اسکن و فلورسکوپی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری با اعتبار ۴۵میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰نفر، ۳طرح ایجاد باغ در اراضی شیب دار، آبیاری تحت فشار و احداث استخر و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری با اعتبار ۵۶۶ میلیارد ریال بخش دولتی و ۷۰میلیارد ریال بخش خصوصی و اشتغالزایی۳۵۷۰نفر، دو طرح گلخانه‌یی با اعتبار ۲۳۶میلیارد ریال و اشتغالزایی۶۴ نفر، ۹طرح پرورش ماهی در قفس با اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۰نفر، مجتمع پرورش مرغ مادر گوشتی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۵نفر، هتل ۴ستاره مجتمع تفریحی-توریستی میزبان با اعتبار ۸۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۴۲نفر، طرح توسعه هتل پارسیان خزر با اعتبار ۲۲۰میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۴۰نفر، مرکز سرگرمی، تفریحی و گردشگری مروارید سبز با اعتبار ۲۰۰میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۰نفر، مجموعه پذیرایی چندمنظوره مهرگان با اعتبار ۱۴۰میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۰ نفر، سالن ورزشی نعمت آباد و پایگاه قهرمانی تنکابن با اعتبار ۱۵.۸ میلیارد ریال، پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار۲هزار و 400میلیارد ریال و اشتغالزایی۲۰۰نفر و طرح گازرسانی به ۱۸روستا منطقه لفور سوادکوه شمالی با اعتبار ۱۰۶میلیارد ریال و اشتغالزایی۳۰نفر از دیگر طرح‌هایی بودند که افتتاح شدند.


تامین نیازهای انرژی استان

عملیات گازرسانی به روستاهای مناطق هزارجریب نکا، چهاردانگه و دودانگه ساری، تنکابن و شیخ موسی بابل با اعتبار ۳۹۱۸میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰نفر، آغاز و از تجهیزات عملیات تخلیه و بارگیری با اعتبار ۱۱۸میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۰ نفر نیز در این مراسم بهره‌برداری شد. در این مراسم طرح «هر روستا یک محصول» با اعتبار 9.5میلیارد ریال اجرا شد. همچنین عملیات اجرایی طرح ۴خطه کردن آنتنی منطقه امیرآباد بهشهر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، ساخت بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران با اعتبار ۳هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰۰نفر، فاز اول بزرگ‌ترین پایانه صادراتی محصولات خاویاری و شیلاتی کشور با اعتبار ۲۲۲۰میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۴۰نفر، کارخانه‌های MDF-LDF-HDF تولید نئوپان و پارکت و مبلمان چوبی با اعتبار ۵۲۷۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۵۰ نفر، نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۶۰مگاواتی غرب استان مازندران با اعتبار ۲۶۰میلیون یورویی و اشتغالزایی ۸۵ نفر، ۳پست ۶۳ به ۲۰کیلو ولت و خط تغذیه‌کننده آن با اعتبار ۲۰میلیون یورویی و اشتغالزایی ۱۰نفر و احداث سالن ورزشی ۵ هزار نفری جویبار با اعتبار ۳۵۰میلیارد ریال آغاز شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر