فرصت طلایی برای بازیسازان داخلی
ایسنا| مشاور امور بینالملل بنیاد ملی بازیهای رایانهیی همایش بینالمللی TGC را فرصتی برای تعامل بازیسازهای داخلی با صنعت بازیسازی دنیا میداند و معتقد است این رویداد به بازیسازهای داخلی این امکان را میدهد که با استانداردهای نشر در بازار بینالمللی آشنا شوند و محصولات خود را به مارکتهای جهانی و صادرات نزدیکتر کنند.
مهرداد آشتیانی، رویداد TGC را پل ارتباطی بین بازیسازی خاورمیانه و ایران و صنعت بازیسازی دنیا دانست و گفت: بنیاد ملی بازیهای یارانهیی همایش بینالمللی TGC یا Tehran Game Convention را با یک هدف برگزار میکند و آن این است که برای نخستین بار یک تعامل بینالمللی گسترده بین بازیسازهای داخلی و بازیسازهای تراز اول بینالمللی ایجاد کند. این کار به جذب سرمایهگذاری، حرکت به سمت همکاریهای مشترک، ایجاد فضا برای محیطهای کسب و کار شرکتها و نشر بازیهای ایرانی در خارج کمک میکند. وی به عنوان مدیر پروژه TGC با اشاره به فضای کسب و کار یا Business Area به عنوان بخشی دیگر از رویداد بیان کرد: بدینترتیب خریداران یا ناشران بینالمللی با هدف کمک به نشر محصولات ایرانی در بازار بینالمللی حضور مییابند و میتوانند به ما کمک کنند صادرات بازی و همینطور جذب سرمایهگذاری خارجی داشته باشیم. این نخستینبار است که ما یک پنل با هدف فرصتهای سرمایهگذاری تحت بازی داریم، بدینترتیب چندین سرمایهگذار بزرگ کشور با چند سرمایهگذار خارجی درباره فرصتهای سرمایهگذاری بازدید به خصوص در ایران به گفتوگو و اشتراک تجربه میپردازند.
مشاور امور بینالملل بنیاد ملی بازیهای رایانهیی با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالشهای بازیسازان ایرانی این است که نمیدانند بازیشان باید چه شاخصهیی داشته باشد که مناسب نشر بینالمللی باشد و اصطلاحا ناشرین خارجی به دنبال چطور بازیهایی هستند، افزود: ما دیگر به مارکت به عنوان مارکت داخل و خارج نگاه نمیکنیم. این مارکت به مرور به یک مارکت پیوسته تبدیل میشود که مارکت ایران هم بخشی از آن است. بازیسازهای ما نیز به مرور با نگاه به مارکت بینالمللی بازی میسازند که ایران هم بخشی از آن است.
آشتیانی در ادامه با بیان اینکه هدفگذاری ساخت بازی به نحوی است که ساخت بازی داخلی نیز به تدریج به بازی بینالمللی نزدیک میشود، اظهار کرد: ظرفیت مارکت داخلی ما محدود است و در نتیجه برگشت سرمایه از نشر بازی در این مارکت نیز محدود است. به همین خاطر اغلب بازیسازهای پیشروی ما کمکم هدف را روی مارکت بینالمللی میگذارند که بازگشت سرمایه خوبی برایشان داشته باشد که در کنار آن در مارکت ایران هم نشر پیدا میکند.