رفاه

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۶۱

 واگذاری سهام بانک رفاه و «شستا» تصویب شد

ایلنا| دیروز و در شورای راهبردی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به ریاست علی ربیعی و با حضور معاونان و مشاوران این وزارتخانه، مدیران عامل چهار صندوق بازنشستگی و مدیران عامل 20 هلدینگ تخصصی و 20 بنگاه بزرگ وابسته به این هلدینگ‌ها برگزار شد، راهبردهای صندوق‌های تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در سه محور اصلی خروج از بنگاه‌داری، شفافیت کامل و بین‌المللی اعلام شد. به‌گفته علی ربیعی، این برنامه راهبردی بزودی برای هیات وزیران و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال می‌شود. در این جلسه شیوه‌نامه واگذاری بنگاه‌های غیر مرتبط ارائه و مقرر شد واگذاری بنگاه‌ها با حداکثر شفافیت، احقاق حقوق صندوق‌ها و بازگشت وجوه حاصل از واگذاری، تمرکز در چند رشته دارای مزیت و مرتبط با فعالیت‌های اصلی صندوق‌ها و تنوع‌بخشی به پرتفوی دارایی‌ها مورد توجه قرار گیرد. در این شورا همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد «ستاد نوسازی صنعتی و بین‌المللی کردن فعالیت اقتصادی صندوق‌ها» به ریاست قائم مقام وزیر و عضویت معاونان اقتصادی صندوق‌ها برای نوسازی صنعتی و تامین مالی خارجی و نیز توسعه صادرات تشکیل شود. راهبرد چهارمی که در جلسه شورای راهبردی اقتصادی مورد بحث و تصویب قرار گرفت، مردمی کردن سهام بنگاه‌ها و واگذاری‌های دقیق به صاحبان اصلی سهام است. در همین راستا واگذاری سهام بانک رفاه و بخشی از سهام شرکت شستا به بازنشستگان و کارگران مصداق راهبرد چهارم در سیاست‌گذاری کلان این وزارتخانه قرار گرفته که در مدت زمان کوتاه باقی‌مانده تا اتمام دولت یازدهم اجرایی خواهد شد.

 همه خانوارهای دارای معلول خانه‌دار می‌شوند

مهر| رییس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه 11هزار خانوار در کشور دارای دو معلول هستند، گفت: تا پایان سال ١٣٩٧ همه خانوارهای دارای معلول می‌توانند مسکن بگیرند. محسنی بندپی ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار توانستیم ردیف بودجه‌یی برای این منظور بگیریم، هم‌اکنون 43 هزار مسکن برای معلولان در دست احداث است که بین ٢٠ تا ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. محسنی بندپی هدفگذاری برای تکمیل مسکن خانوارهای دارای دومعلول را تا پایان سال 1397 عنوان کرد و گفت: از ١١هزار خانوار دارای دو معلول تاکنون به حدود ٢٩٠٠ خانوار، مسکن واگذار شده است. تا پایان سال جاری به چهار هزار خانوار دارای دو معلول مسکن واگذار می‌شود و مابقی تا پایان سال 1397 صورت گیرد. رییس سازمان بهزیستی افزود: برای خانوارهای دارای دو معلول در مناطق شهری 150 میلیون ریال از طریق بنیاد مستضعفان، ١٠٠ میلیون ریال از طریق سازمان بهزیستی و 50 میلیون ریال هم از سوی خیرین مسکن ساز تامین مالی می‌شود. وی در ادامه درباره ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول در مناطق روستایی گفت: برای این منظور ١٠٠ میلیون ریال بنیاد مستضعفان، ٨٠ میلیون ریال سازمان بهزیستی و ٢٠ میلیون ریال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین مالی را بعهده دارند. وی در پایان گفت: لایحه مساعدت‌های اجتماعی هنوز به مجلس نرفته اما سیاست سازمان بهزیستی تخصیص مسکن به خانوارهای دارای معلول است.

 کاهش 4، 7 درصدی تلفات حوادث رانندگی

ایرنا| اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از کاهش 4، 7 درصدی تلفات حوادث رانندگی این استان در سال گذشته (1395) نسبت به سال 94 خبر داد. درسال گذشته یک‌هزار و 156 تن در حوادث رانندگی استان تهران جان خود را از دست داده‌اند که این شمار تلفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال94 با یک‌هزار و 213 تن 4، 7 درصد کاهش یافته است. از کل جانباختگان تصادفات رانندگی درسال گذشته 981 تن مرد و 175 نفر زن بودند. براساس این گزارش، معابر درون شهری با 828 مورد بیشترین فوت در اثر تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن جاده‌های برون شهری با 303مورد، معابر و جاده‌های روستایی با 12مورد قرار دارند و محل وقوع 13 مورد فوت ناشی از تصادفات نیز نامعلوم اعلام شده است. همچنین در سال گذشته 41 هزار و 384 تن از مصدومان حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که 31هزار و 82 تن از آنها مرد و 10 هزار 302 زن بودند. شمار مصدومان تصادفات در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (1394) 11، 8 افزایش یافته است. در اسفند 95 نیز 83 تن در حوادث رانندگی استان تهران جان باخته‌اند که از این شمار 73 تن مرد و 10تن زن بودند و که 3هزار و124 مصدومان این تصادفات، به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

 «خط زندگی» در 6 استان

ایسنا| مدیر طرح خط زندگی با اشاره به فعالیت دو ساله این مرکز در تهران افزود: این مرکز تاکنون توانسته به 100هزار سالمند، خدمات ارائه کند. امید بهشتی پیرامون فعالیت ملی این مرکز افزود: این سامانه تا پایان سال به 13 استان دیگر افزایش می‌یابد. بهشتی با اشاره به ارائه خدمات مختف درمانی، خدماتی، رفاهی، تغذیه، نگهداری و سلامت از طریق خط تلفن 4327 به سالمندان افزود: درحال حاضر بیش از 300 مرکز با خط زندگی درحال فعالیت هستند. مدیر خط زندگی گفت: این سامانه معرفی، هماهنگی با مراکز خدماتی و تخصصی و همینطور نظارت بر عملکرد خدمات را بصورت رایگان برای سالمندان انجام داده و صاحبان مشاغل و مراکز تخصصی و خدماتی طرف قرارداد با خط زندگی، موظف به ارائه خدمات با تخفیف ویژه به سالمندان هستند. وی نظارت، بررسی ارائه خدمات، کارشناسی، نظرسنجی و ارزیابی به هنگام را از جمله وظایف مرکز خط زندگی دانست و افزود: کارشناسان خط زندگی همواره از زمان ارائه خدمت تا پایان آن در کنار سالمندان هستند. مدیر مرکز خط زندگی با اشاره به توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی و حمایت از مراکز خدماتی کوچک و متوسط در توسعه همکاری با این مرکز گفت: این مرکز آمادگی همکاری با مراکز تخصصی و خدماتی، نهادها، محققین و خیرین فعال و خوش نام در حوزه سالمندی را دارد.