پاسخ به ابهامات خط ۷ مترو تهران
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به ادعای یکی از اعضای منتخب شورای شهر تهران گفت: ایستگاههای بهرهبرداری شده در خط ۷ هواکش دارند. به گزارش مهر، احمد دنیامالی در جریان بازدید از خط ۷ مترو با بیان اینکه این خط مترو از مهمترین خطوط حمل و نقل مترو محسوب میشود، افزود: خط ۷ مترو عمیقترین خط متروست و تقریبا از زیر ۵ خط مترو عبور کرده است. وی ادامه داد: این خط که در عمق ۴۰ متری زمین ایجاد شده به شکل کاملا مکانیزه حفاری و لاینینگ شده است و یکی از باکیفیتترین خطوط مترو محسوب میشود. دنیامالی با بیان اینکه در حال حاضر خط ۷ به صورت آزمایشی به بهرهبرداری رسیده است، افزود: تا اواخر امسال زمان بهرهبرداری از این خط افزایش یافته و تعداد واگنها نیز بیشتر خواهد شد. رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به تکمیل ایستگاههای خط ۷ گفت: به دلیل عمق ایستگاهها برای بهرهبرداری از تمام ایستگاهها نیاز به پلهبرقی است تا پلههایبرقی نصب نشود، امکان بهرهبرداری وجود ندارد. همچنین به گفته مسوولان مترو تا اواخر تیرماه سر فاصلههای قطارها کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین هر ماه یک ایستگاه از این خط به بهرهبرداری میرسد. وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود هواکشها در خط ۷ افزود: کسانی که این موضوع را مطرح میکنند باید از نزدیک از این خط بازدید کنند. کمیسیون عمران از تمام اعضای شورا دعوت کرده بود تا پرسشها و ابهامات مطرح و پاسخ داده شود در حال حاضر بر اساس مشاهدات و توضیحات داده شده تمام ایستگاههای بهرهبرداری شده دارای هواکش است. دنیامالی با تاکید بر اینکه این خط از استانداردهای لازم برخوردار است و مشکلی از نظر ایمنی ندارد، ادامه داد: کمیسیون عمران بیش از پنج بار از این خط به دلیل مشکلاتی که در زمان حفاری به خصوص در بخش مولوی وجود داشت، بازدید کرده و حتی مقاومتسازی این خط که از زیربافت فرسوده شهر عبور میکرده سبب نجات بیش از ۱۷۰خانه فرسوده شده است. به گفته دنیامالی، بهرهبرداری از ۲۲کیلومتر خط مترو بهطور همزمان کار ارزشمندی است که تلاش میشود با افزایش واگنها مشکل سرفاصلهها نیز برطرف شود. در این بازدید اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر نیز گفت: اعضای کمیسیون عمران از ایستگاه شهرک غرب تا ایستگاه بسیج سوار بر این خط از نزدیک در جریان فعالیتهای خط ۷ قرار گرفتند و مشکل خاصی مشاهده نشد.