فروشگاههای زنجیرهای نیاز اصلی شهرهای بزرگ
فعالیت فروشگاههای زنجیرهیی منجر به ایجاد رقابت در بازار شده است و از اینرو فعالان اقتصادی براین باورند که فروشگاههای زنجیرهیی نیاز اصلی شهرهای بزرگ محسوب میشوند. نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه هر کار جمعی موفق خواهد بود، گفت: فعالیت فروشگاههای زنجیرهیی منجر به ایجاد رقابت در بازار شده و با توجه به توسعه شهرها و تنوع نیاز مردم فعالیت این فروشگاهها نیاز امروز مردم است. علی یزدانی به پایگاه خبری اتاق اصناف ایران گفت: عرضه محصولات با حداقل سود و قیمت، حق جامعه مصرفکننده است، ما هم باید نسبت به نوع عرضه و توزیع کالا تنوع ایجاد کنیم و اینکه بخواهیم تا سالهای متمادی عرضه کالا را منوط به واحدهای صنفی کوچک کنیم، تفکر سنتی خواهد بود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به لحاظ توسعه شهرها و مشکلات حمل و نقل باید شرایطی برای عرضه و توزیع کالا مهیا شود تا در زمان و وقت مردم صرفهجویی شود و هزینهها را کمتر کند.
یزدانی اظهار کرد: کمتر شدن تردد، کاهش آلودگی هوا، کاهش هزینههای مصرفکننده و تخفیف کالاها را میتوان از رویکردهای مثبت تشکیل فروشگاههای زنجیرهیی دانست که گامهایی برای رفاه مصرفکننده به حساب میآید. وی با بیان اینکه فروشهای اینترنتی نیز قوت گرفتهاند و این روش فروش نیز در دنیا مطرح شده است، افزود: جهان امروز دنیای توسعه و تکنولوژی است و نمیتوان راکد ماند و باید به سمت روشهای نوین توزیع کالا حرکت کرد. افزایش فروشهای اینترنتی میتواند فروش واحدهای صنفی و فروشگاههای زنجیرهیی را تحتالشعاع قرار دهد؛ لذا باید راهکارهای جدید ارائه داد. یزدانی گفت: پیشنهادم برای تقویت بنگاههای صنفی این است که باید تدبیری ایجاد کنیم تا واحدهای صنفی را نیز تحت یک برند خاص در فرشگاههای زنجیرهیی سهامدار کنیم؛ چنانچه این اتفاق بیفتد، منافع واحدهای صنفی نیز تامین خواهد شد.