چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۵۲

هر تلاشی برای بازنویسی یا تفسیر مجدد برجام را رد می‌کنیم

02-3معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما کماکان به دولت واشنگتن تاکید می‌کنیم که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و این توافق از سوی امریکا و دیگر طرف‌ها باید حفظ شود.

به گزارش پاد، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران قبل از دیدار با همتایان ایرانی خود در تهران در پاسخ به سوالی درباره روند اجرای برجام و رویکرد امریکا در قبال این توافق گفت: اینکه دولت امریکا در جریان بازنگری سیاست‌هایش در قبال تهران این سوال را درباره ادامه برنامه جامع اقدام مشترک پیش روی خود قرار داده است برای ما بسیار نگران‌کننده است اما در روسیه دولت و تمام کسانی که در مذاکرات برای حصول برجام حضور داشتند تلاش می‌کنند دولت امریکا را متقاعد کنند که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد. او افزود: این سیاست ماست و ما همچنان این مساله را در گفت‌وگو با مقامات امریکایی تاکید می‌کنیم. معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در دیدار روسای جمهور روسیه و امریکا موضوع برجام مورد بحث قرار گرفته است؟ اظهار کرد: مساله ثبات و تحولات منطقه و به‌ویژه بحران سوریه و آنچه ما معتقدیم نقش مثبت ایران در این جریان بوده است از سوی این روسای جمهور مورد بحث قرار گرفت. آنها بیشتر روی موضوع سوریه و اتهامات تو خالی موسوم به دخالت روسیه در انتخابات اخیر امریکا گفت‌وگو کردند.

 

با دشمنان‌مان هم انصاف بورزیم

02-4یادگار امام با تاکید بر نیاز جامعه ایران به مراودات بیشتر، گفت: بی‌اخلاقی‌ها در عرصه سیاسی جامعه ما ناشی از عدم گفت‌وگو و سخن گفتن با یکدیگر است.

به گزارش «تعادل» به نقل از جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار مدیرعامل و جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر وظیفه جامعه در قبال تک‌تک افراد و حوادث، اظهار کرد: همه ما نسبت به کلیت جامعه مسوولیت داریم و تحقق این امر در گرو تاسیس نهادی است که افراد بدون دراز کردن دست تکدی‌گری به سوی دیگران، مشکل‌شان حل شود. یادگار امام با بیان اینکه «اطمینان» از هر آنچه در زندگی داریم مهم‌تر است، گفت: بزرگ‌ترین نقش پیدایش تامین اجتماعی و زیر مجموعه‌های آن ایجاد آرامش در زندگی انسان‌ها و ایفای وظیفه جامعه در قبال مسوولیت ایجاد آرامش برای تک‌تک افراد جامعه است. او در همین زمینه با اشاره به قاعده طلایی اخلاق که «آنچه برای خود می‌خواهی برای دیگران بخواه»، یادآور شد: این قاعده یعنی خودمان را به جای دیگران بگذاریم و فکر نکنیم تافته جدا بافته هستیم؛ لذا با دشمنان‌مان هم انصاف بورزیم. سیدحسن خمینی تاکید کرد: عبوس نباشیم و بدانیم رمز حل بسیاری از مشکلات امروز ما مراوده و گفت‌وگو، نشست و برخاست، صحبت کردن و انصاف است؛ اما متاسفانه انصاف نمی‌ورزیم.

 

صدور روادید زائران اربعین از 11 شهریور آغاز می‌شود

02-5دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از توافق‌ میان هیات ایرانی و عراقی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی96 خبر داد و گفت: سفارت و کنسولگری‌های عراق در ایران از 11 شهریورماه صدور روادید برای زائران ایرانی را آغاز می‌کنند.

به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور درباره سفر هیاتی عراقی به تهران برای مذاکره درباره نحوه برگزاری مراسم اربعین امسال اظهار کرد: پس از مذاکرات انجام شده میان هیات ایرانی و عراقی قرار شد کمیته‌ مشترک دایمی اربعین حسینی با مسوولیت وزارت کشور ایران و عراق تشکیل شود. آقابابابی درباره مذاکرات انجام شده درخصوص روادید میان دو کشور خاطرنشان کرد: به طرف عراقی اعلام کردیم که برای صدور روادید الکترونیکی آماده همکاری و کمک به عراق هستیم تا سفارت این کشور در تهران روادید الکترونیکی صادر کند. او یادآور شد: اگر دولت عراق پیشنهاد ما درباره روادید الکترونیک را پذیرفت، برای صدور این روادید به عراق از لحاظ فنی کمک می‌کنیم. دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با یادآوری اینکه تعیین مبلغ روادید در اختیار نخست‌وزیری عراق است، گفت: در حال حاضر آنها مبلغ 40 دلار از زائران ما می‌گیرند و ما هم همین مبلغ را از اتباع عراقی دریافت می‌کنیم.

 

حفظ حقوق مردم خصوصا سپرده‌گذاران خرد خط قرمز ماست

02-6محمدرضا تابش عضو شورای پول و اعتبار کارآمدی بیشتر بانک مرکزی، تعامل موثرتر بین بانک مرکزی و قوای سه‌گانه، اطلاع‌رسانی شفاف‌تر و صیانت از دارایی سپرده‌گذاران به‌ویژه سپرده‌گذاران خرد را اصلی‌ترین ملزومات حل مشکل موسسات اعتباری دانست.

به گزارش ایسنا، او اظهار کرد: بانک مرکزی کار شاق و سختی درخصوص موسسات مالی و اعتباری دارد و ما باید از اهتمام بانک مرکزی برای ساماندهی این موسسات تقدیر کنیم، چراکه هر چه دیرتر در این زمینه اقدام می‌شد تبعات منفی بیشتری داشت. ضمن اینکه بانک مرکزی برای حل این مشکل در حوزه‌هایی وارد شد که شاید تابو بود. تابش افزود: باید از بانک مرکزی تشکر کرد که درباره قرض‌الحسنه‌های وابسته به نهادهای نظامی و اطلاعاتی ورود کرد که آنها هم تابع نظاماتی شوند و البته باید از نهادهای نظامی و امنیتی نیز قدردانی کرد که پذیرفتند در چارچوب نظم حاکم بر نظامات مالی و اقتصادی کشور فعالیت خود را انجام دهند. نماینده اردکان در مجلس یادآور شد: وقتی موسسه مالی یا اعتباری ورشکسته می‌شود قانون پولی و بانکی دیگر بر آن حاکم نیست و حکم قاضی حاکم است. به این معنا که هیات تسویه‌یی پیش‌بینی می‌شود و بر مبنای برآورد و شناسایی اموال خسارات مالباختگان جبران می‌شود.

 

ارسال نظر