شروع بسته رزرو قبل از اتمام بسته اول
ایرانسل بدون درخواست مشترک و اطلاعرسانی، هنوز بسته اینترنتی تمام نشده بسته رزرو را انتخاب و فعال میکند که مهلت بسته رزرو از همان روز شروع میشود. یعنی اگر بسته اول تمام نشود هم بسته دوم بیاستفاده منقضی و پول آن اخذ میشود.
به گزارش «تعادل» و به نقل از فارس، از زمانی که بسته اینترنت مشترکان تمام میشد و در برخی اپراتورها بدون اطلاعرسانی پیامکی به مشترک، مصرف اینترنت بر اساس مصرف آزاد شارژ میشد و مشترکان دچار ضرر و زیان میشدند، اپراتورها بسته رزرو را برای بستههای اینترنت موبایل پیشبینی کردند. در حال حاضر براساس روال کار دو اپراتور اول و سوم، نزدیک به پایان بسته اینترنتی در پیامکی به مشترک اطلاع داده میشود که حجم بسته اینترنتی در حال اتمام است یا بسته رزرو انتخاب کنید یا بسته فعلی بهطور خودکار تمدید میشود یا فعال شدن خودکار بسته مجدد را لغو کنید و پس از پایان بسته اینترنتی نیز بسته رزرو برای مشترک فعال میشود.
اما در اپراتور ایرانسل روال کار بسته رزرو تفاوت عجیبی دارد.
در ایرانسل اندکی مانده به پایان بسته اینترنتی، بدون درخواست مشترک یا اطلاعرسانی به او، بسته رزرو انتخاب و البته فعال میشود.
به این ترتیب زمانی که هنوز مگابایتهایی از بسته اصلی باقی مانده، بسته دوم همزمان فعال است و مهلت زمانی آن حساب میشود که در این صورت اگر حتی مشترک به هر دلیل استفاده از بسته اول را متوقف کند و بسته اول هیچگاه به پایان نرسد، بسته دوم با گذشت زمان بدون استفاده منقضی و پول آن به حساب کاربر منظور میشود.
اپراتور پاسخگوی مرکز تماس ایرانسل در پاسخ به گلایه کاربر از مدل غیرمنطقی بسته رزرو که در هیچ اپراتور دیگری حتی وجود ندارد، اعلام میکند که روال کار دو اپراتور دیگر آنگونه است و در قانون ایرانسل روش اجرا به این شکل است.
نتیجه طرح شکایت و تشکیل پرونده در مرکز تماس ایرانسل نیز اگرچه قرار بود، طی 72ساعت اعلام شود، اما با گذشت 20 روز همچنان اپراتور پاسخ «در حال بررسی» به کاربر میدهد و این موضوع بار دیگر ضعف مرکز پاسخگویی ایرانسل در بررسی موضوعات اصلی را نمایان میکند. خبرنگار فارس این موضوع را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان مسوول نظارت بر عملکرد اپراتورها پیگیری کرد تا با اطلاع از قانونی یا تخلف بودن این اقدام ایرانسل، موضوع را در قالب «طرح موضوع» یا «گزارش تخلف» منتشر کند اما با وجود دو هفته پیگیری و وعده بررسی تا لحظه انتشار این گزارش هنوز پاسخی دریافت نشده که در صورت دریافت پاسخ، توضیحات به گزارش اضافه خواهد شد.
در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس از ایرانسل این شرکت اعلام کرد: «اطلاعرسانی قبل از اتمام بستهها در مقاطع زمانی مختلف و در درصدهای متفاوت مصرف مشترکان توسط اپراتور به مشترک اطلاعرسانی میشود تا مشترک بداند چه میزان از بسته استفاده شده و چقدر از بسته باقی مانده و نیاز به تمدید یا خرید دارد. مشترک در ابتدای خرید بسته امکان درخواست تمدید یا عدم تمدید خودکار را دارد؛ این امکان همواره برای مشترک وجود دارد که نسبت به لغو یا تمدید بسته خود اقدام کند و هرگونه تمدید یا عدم تمدید بسته با آگاهی مشترک اتفاق میافتد. مشترک میتواند همواره از وبسایت ایرانسل، کدهای USSD یا نرمافزار کاربردی ایرانسل من مدیریت کاربری خود را در دست داشته باشد. نرمافزار کاربردی ایرانسل من امکان مدیریت بستهها را به مشترک داده است و مشترک با آگاهی از فعال بودن، تاریخ انقضای بسته، حجم استفاده شده و حجم باقیمانده و مانده اعتبار بسته خود اقدام به خرید و فعالسازی میکند.
برای بررسی موضوع مطرح شده در خصوص عدم پیگیری و پاسخگویی پشتیبانی ایرانسل شماره یا کد پیگیری را در اختیار روابطعمومی قرار دهید تا پیگیریهای لازم صورت بگیرد. »