ادامه بحران در ونزوئلا

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۸۷
ادامه بحران در ونزوئلا

 نیویورک‌تایمز

این روزنامه در نسخه امریکایی خود به بازداشت دو نفر از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا پرداخته است. روز دوشنبه و به‌دنبال برگزاری همه‌پرسی مجمع قانون اساسی ونزوئلا که با تحریم مخالفان مادورو روبه‌رو شد و از نگاه بین‌المللی شکستی برای رییس‌جمهوری آن کشور بود، ‌نیروهای امنیتی ونزوئلا شبانه به منزل دو نفر از مخالفان مادورو هجوم بردند و آنها را بازداشت کردند.

این روزنامه در گزارش خود از ترس مخالفان دولت ونزوئلا می‌گوید و از قول آنها می‌نویسد که کشور به سمت دیکتاتوری می‌رود.

در بخش دیگری از این روزنامه شاهد گزارش دیگری از کاسته شدن حامیان ترامپ هستیم. این روزنامه در گزارش خود در همین رابطه می‌نویسد که حزب ترامپ در لایحه جایگزین اوباماکر او را دور زد. در مجلس سنا سه نفر از بزرگان حزب جمهوری‌خواه به لایحه ترامپ رای منفی دادند لذا این لایحه رای نیاورد.

 گاردین

روزنامه بریتانیایی گاردین هم تیتر اول خود را به 1652 خانه خالی که در منطقه «گرنفل» منطقه‌یی که حدود یک‌ماه پیش برج آن آتش گرفت و ساکنانش بی‌خانمان شدند، وجود دارد پرداخته است. بنا بر گزارش این روزنامه صاحبان این خانه‌های خالی شامل یک میلیاردر اکراینی، ‌مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک و یک مجری مشهور تلویزیون است. خانه خالی شهردار سابق نیویورک یک خانه هفت اتاق خوابه از نوع درجه دو است که قیمت آن در سال 2015 بالغ بر 16 میلیون پوند بود.

آن طور که این روزنامه گزارش می‌دهد 603 واحد از این خانه‌ها برای بیش از دو سال خالی بوده‌اند با این‌حال صاحبان آن مالیات آن را که نیمی از اجاره می‌شود را پرداخت کرده‌اند. مابقی این خانه‌ها که 1010 واحد می‌شود به عنوان خانه‌های غیرمستعمل و غیرمبلمان طبقه‌بندی شده است در حالی 39 واحد دیگر برای بیش از یک‌سال است که خالی مانده و کارهای نوسازی در آن صورت می‌گیرد.

 واشنگتن‌پست

واشنگتن پست هم در روزنامه امروز خود گزارش خبرنگار اعزامیش به تریپولی، پایتخت اتیوپی را منتشر کرده است. بنا بر گزارش این خبرنگار، «شش سال پس از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور لیبی، حس زندگی در این پایتخت به هم ریخته ملغمه‌یی از ناامیدی و اندوه است. تلاش‌های دیپلماتیک و نظامی که توسط ایالات متحده و متحدانش صورت گرفته نتوانسته ثبات را به این ملت برگرداند. نتیجه این بحران هنوز معلوم نیست. با این‌حال حس اکثر لیبیایی‌ها حاکی از آن است که بدتر از این هم می‌شود.»

 

 

ارسال نظر