اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۱۶

 پیام تبریک به مناسبت روز خبرنگار

رباط‌کریم  معبودی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت. معبودی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی غرب استان تهران درپیامی باگرامیداشت یادوخاطره خبرنگار شهید محمود صارمی، هفدهم مرداد روز بزرگداشت مقام خبرنگار را به تمامی خبرنگارانی که به اصول، اخلاق و استقلال حرفه‌یی باور دارند تبریک گفتند. معبودی افزود: باید زحمات خبرنگاران عزیزان را ارج نهاد و از خدماتشان صمیمانه قدردانی کرد. برخود لازم می‌دانم به عنوان یکی از خادمین عرصه فرهنگی مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاش خستگی ناپذیر خبرنگاران، به ویژه خبرنگاران بخش فرهنگی وهنری که در انعکاس اخبار سعی فراوان دارند اعلام دارم، امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی بخشی و شفاف‌سازی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه موفق و موید باشید.

 کرمانشاه رتبه دوم توانمندسازی مددجویان بهزیستی در کشور را دارد

کرمانشاه  معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه پس از یزد با خروج 32.5 درصد مددجویان از چرخه حمایتی، رتبه دوم کشوری در زمینه توانمندسازی شغلی مددجویان را دارد.  سید قاسم محسنی رییس گروه مطالعه و توسعه حمایت‌های اجتماعی بهزیستی کشور در دوره آموزشی تربیت مربی و مشاور آماده‌سازی شغلی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از معضل بیکاری رنج می‌برد، بنابراین مددکاران اجتماعی می‌توانند نقش مهمی در کاهش بیکاری مددجویان و توانمندسازی آنها داشته باشند.  به گفته او، عدم انگیزه و نداشتن کسب و کار مناسب موجب شده آمار بیکاری مددجویان بالا باشد و این در حالی است که برخی از مددجویان با انگیزه بالایی به دنبال اشتغال و توانمندشدن خود هستند.

 پیش‌بینی ۱۷۰۰ میلیارد تومانی مشارکت‌ مردمی در کشور

سنندج  معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادگفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که حجم مشارکت‌های مردمی در زمینه کمک به مددجویان امداد به یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برسد.  علی‌محمد ذوالفقاری دیروز در نشست تخصصی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه مشارکت خیران در سیاست‌ها و برنامه‌های کمیته امداد به ماندگاری خدمات این نهاد کمک می‌کند اظهار داشت: ما به دنبال استفاده از ظرفیت کمک‌های خیران متخصص در زمینه رفع مشکلات مختلف مددجویان هستیم.  او با بیان اینکه در هر شهر و منطقه‌یی مشارکت خیران بالاتر بوده محرومیت‌زدایی افزایش پیدا کرده است، گفت: اگر خیران متناسب با توانایی‌های اقتصادی و اجتماعی در کمک به محرومان مشارکت کنند سرعت پاسخگویی به نیازمندان و ارائه خدمات موثرتر است.  معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کشور، تصریح کرد: این نهاد آمادگی دارد تا متناسب با نوع نیت خیران به نیازمندان در مناطق مد نظر آنها کمک‌ها را هزینه کند.

 احداث شهرک گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش

گرگان   فرماندار شهرستان گالیکش گفت: نخستین شهرک گیاهان گلخانه‌یی دارویی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی فرمانداری شهرستان گالیکش کلنگ‌زنی می‌شود.  حسن خسروی ظهر دیروز اظهار داشت: این شهرک در 3 کیلومتری غرب روستای آق‌قمیش واقع است و قرار است به همان نسبت اعتبارات عمرانی فرمانداری, سازمان جهاد کشاورزی استان هم اعتبار اختصاص دهد.  او افزود: در این شهرک انواع گیاهان دارویی متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه مانند زعفران, به لیمو, گل محمدی و غیره کشت خواهد شد. در حال حاضر جدول‌سازی, پایه‌گذاری برق و لوله‌کشی آب و دیگر زیرساخت‌ها در حال انجام است.

 اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای 2 طرح اقتصادی

شیراز  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: طرح احداث چرخه کامل تولید پنل فتوولتاییک و طرح آزمایشگاه مرکزی شیراز از هیات سرمایه‌گذاری خارجی کشور مجوزهای لازم را گرفت. بابک دایی دیروزافزود: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای طرح احداث چرخه کامل تولید پنل فتوولتاییک (برای تولید انرژی خورشیدی) 609.5 میلیون یورو و سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای طرح آزمایشگاه مرکزی شیراز 60 میلیون دلار است. نایب‌رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فارس با اشاره به مشارکت شرکت‌های خارجی در اجرای این طرح‌ها گفت: طرح نخست توسط شرکت HBS از کشور آلمان و طرح دوم از شرکت Italabs از ایتالیا مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری در فارس را به دست آورده‌اند.

 فارس قطب تولید انگور کشور

شیراز  برداشت انگور از ۷۴ هزار هکتار تاکستان‌های فارس آغاز شده است.  در همین خصوص کارشناس مسوول انگور جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۲ هزار تن انگور از ۷۴ هزار هکتار باغ‌های دیم و آبی استان برداشت شود.  سید محمد تقی طبیب لقمانی افزود: رقم‌های بیدانه، کشمشی، عسکری، رتبی، ریش بابا و یاقوتی از باغات ۲۰ شهرستان فارس برداشت می‌شود و شهرستان‌های ممسنی، شیراز، سپیدان و بوانات بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده‌اند. او افزود: برداشت انگور هر سال از اواخر خرداد در شهرستان‌های گرمسیری آغاز می‌شود و تا اواسط مهر در شهرستان‌های سردسیری ادامه دارد.

 

ارسال نظر