کوتاه از کلان

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۳۷

انتقال فعالیت‌های گمرک به سامانه جامع وزارت صمت

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه فعالان اقتصادی تنها از سامانه جامع انبارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده کنند، گفت: گمرک انتقال فعالیت‌های خود را درخصوص انبارش به سامانه جامع انبارهای وزارت صمت پذیرفت.

قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با فارس درخصوص موازی‌کاری‌های بخش انبارها از سوی گمرک گفت: در هفته گذشته جلسه‌یی با حضور مدیران ارشد گمرک کشور برگزار شد و نتیجه این شد که گمرک هیچ ادعایی نسبت به ثبت کالاها در سامانه ‌انبارهای گمرکی ندارد.  سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه گمرک انتقال فعالیت‌های خود را درخصوص انبارش و محل نگهداری کالاها به سامانه جامع انبارها وزارت صمت پذیرفت، اظهار کرد: قرار بر این شد که گمرک موضوع ثبت کالاها‌ در سامانه انبارهای خود را منتفی اعلام کند و تمام فعالان اقتصادی تنها از سامانه جامع انبارها وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده کنند.  وی در ادامه گفت: حلقه واصل بین سامانه جامع انبارها وزارت صمت با سامانه جامع امور گمرکی، سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی کشور است.  خورشیدی خاطرنشان کرد: اگر مبدا و مقصد باری که به نوعی انبار محسوب می‌شود در سامانه جامع انبارها ثبت نشود، امکان صدور بارنامه الکترونیکی برای آن بار فراهم نمی‌شود.  سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان تاکید کرد: حمل و نقل کالا بدون بارنامه در کشور و بدون ثبت در سامانه‌ جامع انبارها وزارت صنعت، معدن و تجارت قاچاق محسوب می‌شود.

راه‌اندازی مرکز الکترونیکی ارتباط با مشتریان گمرک

گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه‌اندازی مرکز ارتباط با مشتری یا میز خدمت کرد.  به گزارش مهر به نقل از گمرک، در راستای ادامه ارائه خدمات الکترونیک و در جهت رفاه حال خدمت‌گیرندگان و عدم نیاز به مراجعات حضوری، گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه‌اندازی مرکز ارتباط با مشتری یا میز خدمت کرده است.  بر همین اساس با استفاده از شماره تلفن 5 رقمی ۴۳۸۹۱ امکان پاسخگویی به کلیه سوالات درخصوص سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و همچنین موضوعات مرتبط با قوانین و مقررات گمرکی و بخش‌های تخصصی مربوطه توسط کارشناسان میز خدمت فراهم شده است.  کارشناسان مربوط در کلیه ایام هفته جز روز‌های جمعه، از ساعت

۸ صبح لغایت ۱۸ بعدازظهر پاسخگوی سوالات شما تا حصول نتیجه خواهند بود. ‌ خدمت‌گیرندگان می‌توانند در صورت عدم رضایت از ارائه خدمات مذکور، نسبت به ثبت هرگونه انتقاد در سامانه club.irica.co برای رفع مشکلات موجود درخصوص نحوه پاسخگویی اقدام کنند.