زندگی 3 زن در برزخ مشترک

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۹۷
زندگی 3 زن در برزخ مشترک

کارگردان و نویسنده نمایش«کژدم» از اعزام این گروه نمایشی به کشورهای آسیایی خبر داد و گفت: ۲۵شهریور ماه گروه اجرایی این نمایش در چند کشور آسیایی همچون مسکو، گرجستان، روسیه و ترکیه به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، سمیه مهری که این روزها نمایش او در «پردیس تئاتر تهران» روی صحنه است، بیان کرد: بعد از بازگشت از کشورهای آسیایی در تالار فجر تهران، اصفهان و مشهد این نمایش به صحنه خواهد رفت. او با بیان اینکه نوشتن نمایشنامه«کژدم» سیر تکاملی داشته است، یادآور شد: ایده نوشتن این نمایشنامه از سال ۹۱ در ذهنم نقش بست اما به دلیل اینکه بعضی از کاراکترها سوژه‌های مستند اجتماعی هستند این شخصیت‌ها تغییر و جایگزین شخصیت‌های دیگر می‌شد و سرانجام در نوروز ۹۶ نمایشنامه «کژدم» کامل شد. همچنین یکی از کاراکترهای این نمایش مردی بود که داستان زندگی خود را روایت می‌کرد که به دلایلی این کاراکتر حذف شد. این کارگردان با اشاره به اینکه «کژدم» در لغت به معنی «عقرب» است، اظهار کرد: اگر اطراف عقرب‌ها آتش باشد آنها با دُم به پیشانی خود زده و خودکشی می‌کنند که به دلیل اتفاقات مشترک بین شخصیت‌های این نمایش و کژدم در زمان مرگ، نام «کژدم» انتخاب شد. مهری با بیان اینکه هر کدام از شخصیت‌های «کژدم» نشانه بارزی دارند، تاکید کرد: همه کاراکترهای این نمایش افرادی هستند که با یک تصمیم اشتباه در ابتدا خودشان و بعد اطرافیان به آنها آسیب می‌رسانند.

سمیه مهری با بیان اینکه «کژدم» اثری مستندگونه و رئال است، اظهار کرد: این نمایش زندگی 3 زن است که در برزخ مشترک قرار گرفته و دردهای مشترکی دارند را روایت می‌کند و زمان آن ۵۵ دقیقه است. او اظهار کرد: «کژدم» ادای دین من به کسانی است که عده‌یی با ورود به زندگی خصوصی آنها تاثیرات جبران‌ناپذیری به آنها وارد کردند و اگر این نمایش برای تعداد کمی از مخاطبان هم تاثیرگذار باشد به عنوان یک هنرمند رسالت پیام‌رسانی خود را ادا کرده و دغدغه دیگری نداشته و امید می‌رود که این نمایش برای مخاطبان موثر باشد. کارگردان نمایش«کژدم» بیان کرد که این نمایش تا 23شهریور ماه در پردیس تئاتر تهران روی صحنه است.

 

ارسال نظر