پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی قطعه 4 آزاد راه تهران- شمال
خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی احداث آزادراه جنوبی تهران را از معدود پروژههایی دانست که از برنامه مصوب جلوتر است و افزود: با میانگین روزانه 3 هزار تن آسفالتریزی در قطعه 4 کار در مراحل نهایی است و امیدواریم کل پروژه را زودتر از برنامه زمانبندی شده، تحویل دهیم.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی این آزادراه را زمینهساز انتقال تردد وسایل نقلیه عبوری از کلانشهر تهران و کمربندی موجود به خارج از شهر تهران دانست و گفت: آزادراه جنوبی تهران علاوه بر ایجاد ارتباط بین کریدورهای منتهی به پایتخت موجب تکمیل، تسهیل و افزایش ایمنی ارتباط بین آزادراههای غرب و شهر تهران میشود و با حذف بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین- کرج ترافیک را کاهش میدهد. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرآیند ساخت آزادراه جنوبی تهران جلوتر از برنامه درحال انجام است، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه 4 این آزادراه از قم تا گرمسار به طول ۳۸کیلومتر امروز به ۶۳ درصد رسیده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه بیش از ۳۰درصد است. وی افزود: در قطعه 4 به طور میانگین روزانه 3هزار تن آسفالتریزی انجام میشود و برای رفاه حال هموطنان ساختمانهای جانبی محدوده آزادراه مانند مجتمعهای خدمات رفاهی نیز همزمان با افتتاح آزادراه به بهرهبرداری خواهد رسید. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه درختکاری در هزار هکتار از مسیر این آزادراه را برای نخستین بار در کشور، اقدامی مهم دانست و بیان کرد: در راستای معماری و منظر راه، دو طرف این آزادراه با گونههای طبیعی سازگار با اقلیم منطقه درختکاری میشود و این اقدام علاوه بر زیباسازی مسیر و ارتقای بهداشت روانی رانندگان و مسافران در بیابانزدایی و جلوگیری از ریزگردها و حفظ و نگهداری حریم آزادراه اثرات قابل توجهی دارد. این آزادراه به طول ۱۵۸کیلومتر در نقطهیی از آزادراه کرج- قزوین در محدوده صنعتی آبیک آغاز و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران- ساوه را قطع کرده و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی میگذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر در تلاقی با آزادراه قم- گرمسار پایان مییابد و هماکنون قطعه 4 حد فاصل قم تا گرمسار که جزو اولویتهای اساسی در شبکه آزادراهی کشور است، مراحل پایانی کار را طی میکند.