توان رقابت در صنعت کاشی‌سازی ایران

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۱۵

ایسنا|

رییس انجمن صنفی کاشی و سرامیک تزیینی با بیان اینکه کاشی تزیینی در هر کشور به ذائقه مردم آن کشور برمی‌گردد، گفت: کشور ما با توجه به قیمت تمام شده کمتر نسبت به سایر رقبای خارجی و فناوری نسبتا به روز می‌تواند در این زمینه وارد رقابت با سایر کشورها شود. علی‌اصغر آهنی‌ها درباره وضعیت صنعت کاشی اظهار کرد: درحال حاضر در این حوزه رقابت جدی آغاز شده که حتی گاهی ناسالم است. به ‌واقع کپی‌رایت بزرگ‌ترین خطری است که صنعت کاشی و سرامیک تزیینی را تهدید می‌کند. بعضی شرکت‌ها به جای خلاقیت و ایده‌پردازی ترجیح می‌دهند، پشت سر دیگران حرکت کنند و به کپی طرح‌های شرکت‌های پیشرو می‌پردازند. در صورتی که قانونی برای جلوگیری از آن وجود ندارد و باید اخلاق را در این زمینه تقویت کنیم. رییس انجمن صنفی کاشی و سرامیک تزیینی با اشاره به اصلی‌ترین مشکلات صنعت کاشی و سرامیک ایران عنوان کرد: عدم توجه به حفظ کیفیت محصولات، در نظر نگرفتن سلیقه خاص مشتریان در مناطق مختلف، وجود متولیان نامتناسب در زنجیره ارزش این صنعت و همچنین عدم تمرکز در برندسازی اساسی‌ترین مشکلات این صنعت در کشور هستند.