ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۴۰

نیازی به شورای عالی ایمنی حمل و نقل نیست

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به اینکه این کمیسیون موضوعات را با دقت پیگیری می‌کند و در کارش جدی است، گفت: با وجود این کمیسیون نیازی به تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل نیست.

به گزارش مهر، مهرداد تقی‌زاده با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: کمیسیون ایمنی راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و این کمیسیون فرابخشی است.

وی با اشاره به اینکه در این کمیسیون از ۱۶نهاد مرتبط با ایمنی حضور دارند، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، پلیس، سازمان صدا و سیما، اورژانس، هلال احمر، پزشکی قانونی، آموزش و پرورش، وزارت صنعت و معدن، سازمان استاندارد و سازمان برنامه و بودجه ازجمله این نهادها هستند.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه در کمیسیون ایمنی اقدامات خوبی درحال انجام و ارتباط مناسبی میان نهادهای عضو این کمیسیون برقرار است، گفت: آنها مصوبات کمیسیون را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: در این کمیسیون احساس نقطه ضعفی نمی‌کنیم تا لازم باشد شورای دیگری هم در این رابطه تشکیل شود.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌یی در ۱۰سال گذشته از ۲۷هزار نفر در سال به ۱۶هزار نفر کاهش یافته است، گفت: این کاهش، تصادفی نبود و با برنامه‌ریزی انجام شد.

نقش‌آفرینی «لیزینگ مسکن» طی سال‌های آینده

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اصلاح قانون پیش‌فروش آپارتمان خبر داد و گفت: قانونی که تصویب شده، موانع جدی در انجام پیش‌فروش ایجاد کرده و خوشبختانه پیش‌نویس اولیه این اصلاحیه در مجلس تصویب شده است.

به گزارش فارس، حامد مظاهریان از اصلاح قانون پیش‌فروش آپارتمان خبر داد و گفت: در ایران یکی از تجربیات موفق در نظام تامین مالی مسکن، پیش‌فروش ساختمان است که در فرهنگ ما نیز نهادینه شده و قانونی که تصویب شده، موانع جدی در انجام پیش‌فروش ایجاد کرده است.

مظاهریان ادامه داد: خوشبختانه پیش‌نویس اولیه این اصلاحیه در مجلس انجام شده و به نظر می‌رسد قانون جدید در سال جاری عملیاتی شود.

وی گفت: برنامه‌های دیگری که وجود دارد، تدوین دستورالعمل صندوق‌های املاک و مستغلات و تدوین دستورالعمل موسسات مالی و پس‌انداز منطقه‌یی خواهد بود که اینها هم ابزارهای دیگری است که باید در سال جاری پیگیری شود و به نتیجه برسد.

به گفته وی، استفاده از لیزینگ در تامین مالی بخش مسکن موضوع دیگری است که مصوبات این هم خوشبختانه از شورای پول و اعتبار گرفته شده و در سال‌های آینده جایگاه مستحکمی در تامین مالی برای خریداران مسکن خواهد داشت.

ایران صاحب فناوری شبیه‌ساز پرواز شد

محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به طراحی و ساخت آلات پروازی ویژه شبیه‌سازی پرواز شدند. این شبیه‌ساز پرواز با حضور دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در دانشگاه تربیت مدرس رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، محمد رستمی از محققان این طرح در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه این دستگاه ویژه هواپیمایی سسنا 172 است، گفت: هواپیماهای سسنا 172 از جنس هواپیماهای کوچک آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون این دستگاه از خارج وارد می‌شد به برخی از سوانح هوایی ناشی از نبود این دستگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در این پروژه موفق به بومی‌سازی این دستگاه شدیم.

وی اظهار کرد: فناوری ساخت این دستگاه تاکنون در اختیار کشورهایی مانند هلند، فرانسه، ژاپن، امریکا و آلمان بوده و ایران ششمین کشور صاحب این فناوری به شمار می‌رود.

به گفته وی، کاربرد این فناوری موجب کاهش هزینه‌ها به اندازه دو سوم خواهد شد.

 

ارسال نظر