اخبار بورس

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۷۹

 رکورد چدنی عرضه اولیه: در 21شهریورماه سال جاری تعداد 80میلیون سهم از سهام شرکت چدن‌سازان برای نخستین بار در بورس و اوراق بهادار تهران به روش ثبت‌سفارش عرضه و با قیمت هر سهم برابر با 1950ریال مورد معامله قرار گرفت. علاوه بر این، کل خریداران 101هزارو 287 شخص بودند که 100هزارو 509شخص حقیقی (2.99درصد) خریدها را انجام دادند و مابقی خریدها (8.0درصد) توسط 777 شخص حقوقی انجام شده است. بر این اساس، در جریان این معاملات، حقیقی‌ها توانستند تعداد

5 میلیون و 556 هزارو 766 سهم چدن معادل 5.69 درصد را به خود اختصاص دهند و تعداد 430هزارو 234سهم نیز معادل 5.0درصد به حقوقی‌ها اختصاص یافت. این در حالی است که معادل 24میلیون سهم به کارکنان شرکت اختصاص یافت.

 افتتاح دومین تالار بورس پسته در دامغان: همزمان با چهارمین جشنواره ملی پسته، دومین تالار بورس پسته کشور و خط تولید بسته‌بندی پسته تازه صنعتی برای نخستین‌بار در دامغان به بهره‌برداری رسید. در همین حال چهارمین جشنواره ملی پسته در دامغان آغاز شد تا به معرفی آخرین دستاوردهای این منطقه در حوزه تولید، فراوری، بسته‌بندی و عرضه پسته اقدام کند. به گزارش فارس، شهرستان دامغان در استان سمنان بیش از 7هزار سال قدمت تولید پسته دارد و به دلیل شرایط اقلیمی یکی از مرغوب‌ترین پسته‌های دنیا در این شهرستان تولید می‌شود. همچنین سطح زیرکشت باغات پسته در شهرستان دامغان بیش از 17هزار هکتار است که سالانه به گفته خباز استاندار سمنان رقمی بیش از 30هزار تن تولید پسته این منطقه است. محمدرضا خباز همچنین در مورد ارزش این محصول صادراتی گفت: پسته دومین محصول صادراتی غیرنفتی کشور است که باید به بازارهای صادراتی آن توجه ویژه‌یی کرد. وی افزود: از سال گذشته تاکنون 12میلیارد تومان برای تجهیز مزارع پسته به روش‌های آبیاری نوین برای افزایش عملکرد در هکتار اختصاص داده شده است، چرا که توجه به مسائل علمی روز، هم زحمت کشاورز را کم کرده و هم بهره‌وری را افزایش می‌دهد. استاندار سمنان همچنین به گردش مالی پسته منطقه دامغان هم اشاره‌ کرد و افزود: 800 میلیارد تومان گردش مالی سالانه محصول پسته دامغان است که امیدواریم امسال تولید پسته از مرز 40 هزار تن هم عبور کند.

 عرضه ۵۵هزار تنی سنگ‌آهن: تالار صادراتی بورس کالای ایران روز چهارشنبه میزبان عرضه ۵۵ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی مجتمع سنگان بود. علاوه بر این، 10هزار تن تختالC، مقدار ۵هزار تن سبد شمش فولادی، 5هزار تن شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان و 4هزار تن شمش هزار پوندی شرکت ایرالکو در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد. همچنین 48هزار تن انواع قیر و 400تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی عرضه شد. این در حالی است که 51هزار و 803 تن انواع قیر، مواد پلیمری، مواد شیمیایی و وکیوم باتوم نیز در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی مورد عرضه قرار گرفت. بر این اساس تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه 234هزار و 750تن گندم خوراکی، 12هزار تن گندم دوروم، 300تن شکر سفید، 150تن جو دامی و 145هزار قطعه جوجه یک‌روزه بود. همچنین 19هزار و 206تن گندم خوراکی در قالب طرح قیمت تضمینی در این تالار عرضه شد. این در حالی است که بازار فرعی بورس کالای ایران نیز عرضه 7هزار و 137تن ضایعات فلزی، بشکه خالی، کنستانتره فسفات، کود مایع ازته، ورق گرم ضخامت 2 و قند کله و خرد شده را تجربه کرد.

 

ارسال نظر