برخورد چین با تروریسم مالی تشدید می‌شود

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۷۴

گروه جهان

دولت چین اعلام کرده است، برخورد با تروریسم مالی و هر مورد پولشویی و حمایت‌های پولی و مالی از تروریسم را تشدید خواهد کرد. به گزارش تارنمای شورای دولتی چین، هدف از اجرای این طرح ریشه‌کن کردن پولشویی و حمایت‌های پولی و مالی از تروریسم است. دولت چین تاکید کرده مقابله با پولشویی و تروریسم مالی و گریز از پرداخت مالیات در مقررات مذکور به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و براساس برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته و مقررات تدوین‌ شده، لازم است تا سال 2020 میلادی دستاوردهای چشمگیری در این زمینه حاصل شود. در همین راستا دولت به همه ادارات و نهادهای ذی‌ربط دستور داده است تا مقررات را به طور دقیق اجرا کرده و تلاش کنند از موارد مربوط به تروریسم مالی و پولشویی و گریز از مالیات جلوگیری کنند.

دولت چین قانون مبارزه با پولشویی را از سال 2007 میلادی به اجرا گذاشته اما به تازگی مقررات اصلاحی دیگری نیز ضمیمه آن کرده و از پیشرفت‌هایی در این مسیر خبر داده است. اما چین هنوز از یک ساختار و نظام نظارتی قوی همانند دیگر کشورهای پیشرفته برخوردار نیست و از این رو در زمینه مبارزه با پولشویی و تروریسم مالی و جلوگیری از فرار مالیاتی کم و کاستی‌هایی دارد.

شی جین ‌پینگ رییس‌جمهوری چین، چندین سال است که مبارزه با فساد مالی و پولی را جزو اولویت‌های نخست دولت خود قرار داده و بارها اعلام کرده که مبارزه نکردن با فساد نظام‌مند موجود در ساختار سیاسی و اقتصادی چین موجودیت نظام سیاسی و حزب کمونیست چین را تهدید می‌کند. بر همین اساس مقرر شده، کمیته‌ها و نهادهای بازرسی انضباطی حزب کمونیست در سطوح مختلف به طور همه‌ جانبه سازوکار سیستم مجازات و پیشگیری از فساد را پیش برده و مسائل جدی در روند مبارزه با فساد را حل کنند. می‌توان گفت در چند دهه اخیر که چینی‌ها همه توان خود را در مسیر رشد اقتصاد و پیشرفت کشورشان گذاشته‌اند، مساله مبارزه با فساد به یکی از دغدغه‌های فراگیر دولتمردان تبدیل شده است.

 

ارسال نظر