اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۵۵

 کانون‌های توسعه روستایی استان بوشهر تشکیل شد

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر گفت: برای نخستین‌بار در کشور با هدف خدمت به جامعه روستایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان، کانون‌های توسعه و اشتغال روستاها در سطح استان بوشهر تشکیل شد. بهرام نکیسا دیروز در نشست هم‌اندیشی توسعه روستایی استان بوشهر با اشاره به اینکه توجه به تولید و اشتغال در روستاها از اولویت برنامه‌های امسال است، اظهار کرد: کانون‌های توسعه و اشتغال روستاهای بخش‌های استان بوشهر با هدف تحرک بیشتر در حوزه اشتغال و کارآفرینی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی روستاهای استان بوشهر تشکیل شده است. مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری و تولید محصولات غذایی و صنایع دستی در روستاهای استان بوشهر گفت: روستاهای استان بوشهر قابلیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های گردشگری‌، صنایع دستی و تولید محصولات غذایی و حمل و نقل دریایی دارند.

 رونق دامداری‌های استان اصفهان با خرید شیر حمایتی

اصفهان| با خرید شیر حمایتی دامداری‌های استان اصفهان دوباره رونق گرفت. رییس سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون 225 هزار تن شیر خام از دامداران استان خریداری شده، گفت: برای خرید شیر حمایتی در استان 300 میلیارد تومان به گاوداران پرداخت شده است. سلیمان میرزایی با بیان اینکه شیرجمع‌آوری شده به 5 کارخانه شیرخشک استان تحویل داده شد، افزود: از این مقدار 19 هزار تن خامه و 18 هزار و 500 تن شیرخشک تولید شده است. وی گفت: 60 درصد شیرخشک تولید شده دامداران اصفهانی به کشورهای روسیه، نپال، امارات، پاکستان و عراق صادرات می‌شود. وی با بیان اینکه موضوع به وزارتخانه جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی شد، افزود: با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از گاوداران، سازمان تعاون روستایی مامور خرید شیر گاوداران با نرخ کیلویی هزار و 300 تومان شد.

 اختصاص 20 میلیارد تومان برای تکمیل طرح پرورش میگو

گرگان| رییس سازمان شیلات ایران گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌ها در طرح پرورش میگو در استان گلستان اختصاص یافته است. حسن صالحی ظهر دیروز در دیدار با استاندار گلستان با اشاره به اجرای طرح پرورش میگو در گلستان اظهار کرد: برای تکمیل اجرای طرح پرورش میگو 4هزار هکتاری در استان گلستان در بخش زیرساخت‌ها 20 میلیارد تومان هزینه می‌شود. وی افزود: توسعه طرح توسعه 4 هزار هکتار میگو شهرستان گمیشان از همین امسال به 10 هزار هکتار در دستور کار شیلات کشور است.

 ورود پسته دامغان به بازار بورس

سمنان| معاون بورس کالای ایران گفت: مقدمات ورود پسته دامغان به بازار بورس کالای ایران فراهم شد. محمد اسکندری در دامغان گفت: به‌زودی انبارهای پسته که مورد تایید بورس است در دامغان راه‌اندازی می‌شود که قبض این انبارها به‌صورت آنلاین ملی و بین‌المللی قابل معامله است. معاون بورس کالای ایران افزود: با این انبارها، تجاری که علاقه‌مند به خرید پسته دامغان هستند، می‌توانند به‌طور مستقیم از دامغان خرید کنند. وی همچنین از تشکیل صندوق کالای پسته برای خرید محصول پسته‌کاران خبر داد و گفت: با تقویت قدرت خرید تاجران، پسته با قیمت بهتری از کشاورزان خریداری شود.

 تملک 76 واحد تولیدی استان سمنان توسط بانک‌ها

سمنان| استاندار سمنان از تملک 76 واحد تولیدی این استان توسط بانک‌ها خبر داد. محمدرضا خباز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان گفت: 76 واحد تولیدی استان سمنان توسط بانک تملک شده بود که 22 واحد به خود آنها برگردانده شد و بانک‌ها مصمم هستند 54واحد باقی‌مانده را به صاحبان املاک عودت دهند. وی همچنین از پرداخت 4300 میلیارد ریال تسهیلات واحدهای تولیدی استان سمنان در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته 780واحد تولیدی استان بیش از 4300 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که این رقم در سال جدید افزایش خواهد داشت. مدیرعامل بانک پارسیان کشور و رییس کانون بانک‌های خصوصی ایران نیز در این جلسه گفت: با ساماندهی بازار غیرمتشکل توسط دولت، بازار به ثبات نسبی رسید.

 اسدآبادی‌ها پرمصرف‌ترین مشترکین آب در غرب کشور

کرمانشاه| مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: ٢٠درصد شبکه توزیع آب آشامیدنی شهر اسدآباد فرسوده است. محمود مرسلی‌وفا افزود: بازسازی این میزان فرسودگی خطوط شبکه انتقال و توزیع آب آشامیدنی اسدآباد به ٨ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وی با بیان اینکه در حال حاضر ١٩ هزار و ١٠٠خانوار در شهر اسدآباد مشترک آب هستند، افزود: تاکنون

 ۴ درصد از مشترکین به شبکه انتقال فاضلاب متصل شده‌اند. مرسلی‌وفا با اشاره به اینکه مردم شهر اسدآباد یکی از پرمصرف‌ترین مشترکین آب در استان و حتی غرب کشور هستند، عنوان کرد: بیش از

42 لیتر در هر شبانه‌روز میزان مصرف آب مردم شهر اسدآباد است. وی از مطالبات 2.5 میلیارد تومانی امور آب و فاضلاب از شهروندان اسدآبادی خبر داد و یادآور شد: پرداخت به‌موقع مطالبات امور آب و فاضلاب این شهر از نقش موثری در تسریع روند خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان اسدآبادی دارد.

 

ارسال نظر