تداوم مشکلات حملونقل با تثبیت قیمت گازوییل
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهیی از سیاست دولت در ممانعت از افزایش قیمت حاملهای انرژی در بخش حمل و نقل باری سنگین انتقاد کرد و گفت: تا زمانی که سوخت خودروهای سنگین تا این حد ارزان است، مشکلات صنعت حمل و نقل همچون فرسودگی ناوگان، به صرفه نبودن خرید کامیون نو، تقاضای مازاد حمل کالا، بهرهوری پایین و... حل نمیشود. داوود کشاورزیان در گفتوگو با مهر اظهارکرد: کامیونهای ایرانی در سال تنها ۶۰ تا ۷۰هزار کیلومتر پیمایش دارند، این در حالی است که کامیونها در اروپا و امریکای شمالی گاهی تا 3 برابر این مسافت پیمایش دارند، بنابراین ادامه وضع قیمتی سوخت، بهرهوری صنعت حمل و نقل ایران را همچنان در حداقل نگه میدارد. او تاکید کرد: کامیون نو در ایران و در بازار کنونی حمل و نقل امکان فعالیت ندارد چرا که خرید یک کامیون نو به قیمت ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و اقساط ماهانه چند میلیونی آن با وضعیت کم بار فعلی، امکان بازپرداخت اقساط را ندارد. معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: به نظر میرسد ادامه وضع موجود اگر چه مشکل اشتغال کشور را تا حدودی حل میکند اما صنعت حمل و نقل کشور را در آینده فلج میکند.