اعلام زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۴۰

 قائم‌مقام نمایشگاه مطبوعات ضمن اعلام زمان برگزاری بیست و سومین دوره این نمایشگاه از احتمال حضور رییس‌جمهور برای برگزاری آیین افتتاحیه این نمایشگاه خبر داد.  مهران عباسی انارکی قائم‌مقام بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی مصلی برای برگزاری این نمایشگاه و همچنین کم و کیف حضور رسانه‌ها در این دوره گفت: امسال بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تقاضا برای حضور در نمایشگاه ثبت شده که بعضی از آنها به صورت تجمیعی و در قالب موسسات مطبوعاتی بود که این موارد به شکل متمرکز و با همدیگر در نمایشگاه شرکت داده می‌شوند.  به گفته وی پیش‌ثبت‌نام‌های رسانه‌ها برای حضور در نمایشگاه امسال مطبوعات انجام شده و ثبت‌نام قطعی هم با پرداخت مبالغ مربوط به اجاره غرفه تا آخر هفته آینده به اتمام می‌رسد و به این ترتیب زمینه حضور رسانه‌ها در نمایشگاه فراهم خواهد شد.   عباسی همچنین با اشاره به استقبال خوب رسانه‌ها از نمایشگاه امسال از برخی جابه‌جایی‌ها در چینش رسانه‌ها در فضاهای مختلف شبستان خبر داد و اظهار کرد: پایگاه‌های خبری که سال گذشته در نیم طبقه دوم شبستان مستقر بودند، امسال به طبقه همکف انتقال داده می‌شوند و از طرف دیگر ممکن است برخی بخش‌های دیگر به بالکن شبستان تغییر مکان بدهند. در مجموع ما به دلیل حجم تقاضاها، نمایشگاه امسال را فشرده‌تر دیده‌ایم.  قائم‌مقام بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از قطعی شدن زمان برگزاری این دوره از نمایشگاه خبر داد و تاکید کرد: به خاطر در پیش بودن ایام اربعین، نمایشگاه امسال مطبوعات، ۵ آبان ماه آغاز به کار می‌کند و تا ۱۲ آبان در مصلی دایر خواهد بود.   وی با اشاره به برخی ویژگی‌های نمایشگاه امسال تصریح کرد: در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات علاوه بر ایستگاه طنز که در سال گذشته هم بود، ایستگاه جوان هم به آن اضافه شده است. ما همچنین در نمایشگاه مطبوعات، فضاهایی برای برپایی نمایشگاه‌های عکس ترتیب داده‌ایم. به علاوه امسال هم مانند سال‌های اخیر میهمان‌های خارجی از رسانه‌های بین‌المللی به نمایشگاه می‌آیند و در نشست‌های مختلفی نمایشگاه شرکت خواهند کرد.  عباسی همچنین از همکاری تشکل‌های مطبوعاتی با ستاد برگزاری بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها سخن گفت و افزود: این تشکل‌ها در امور محتوایی نمایشگاه‌ها از قبیل سیاست‌های نمایشگاه، نحوه انتخاب غرفه‌های برتر و نظارت بر کیفیت حضور رسانه‌ها در نمایشگاه‌ها، تصمیم‌های لازم را اتخاذ می‌کند.   وی با بیان اینکه جانمایی غرفه‌ها، ۲۶ مهرماه انجام خواهد شد در مورد تعرفه اجاره‌بهای غرفه‌ها نیز گفت: امسال اجاره غرفه‌های با متراژ بالا اندکی افزایش یافته است، در عین حال مانند دوره‌های گذشته اجاره غرفه‌های رسانه‌های بخش خصوصی مشمول ۵۰ درصد تخفیف خواهد بود و متقابلا تعرفه اجاره غرفه برای رسانه‌های غیرخصوصی دو برابر رسانه‌های خصوصی محاسبه خواهد شد.  عباسی همچنین از ارائه تسهیلات و تخفیفات قابل‌توجه به نشریات استانی با هدف تشویق آنها برای شرکت در نمایشگاه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال توجه ویژه‌یی به استارت‌آپ‌ها در حوزه رسانه صورت گرفته که هدف اصلی آن کمک به رسانه‌های مکتوب برای مقابله با گسترش فعالیت رسانه‌های فضای مجازی است.