ترابردهای اجباری و ناخواسته مشترکان در مشهد

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۵۱

برخی سایت‌های خبری به مستنداتی دست‌یافته‌اندکه نشان می‌دهد، مشتریان یک فروشگاه زنجیره‌یی در مشهد به‌طور ناخواسته و ندانسته قربانی ترابردهای اجباری قرارگرفته‌اند. طبق فرم‌هایی که در تصاویر نشان داده شده. به مشتریان فروشگاه پیشنهاد اعطای جوایزی می‌شده و در یک فرم درخواست بدون آنکه مشتری در جریان باشد این فرم مربوط به درخواست برای طرح ترابردپذیری است و بدون آنکه حتی اسم ترابرد در فرم آمده باشد مشتریان را وادار به ترابرد می‌کنند. در این فرم همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، فرد قربانی تشویق به انجام ترابرد از همراه اول به ایرانسل می‌شده است، بدون آنکه بداند این اقدام درواقع شرکت در طرح ترابردپذیری و تغییر اپراتور است. جای بسی سوال است که چگونه نهادهای نظارتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنند‌گان و به خصوص سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در برابر چنین اقداماتی سکوت کرده‌اند و مشتریان اپراتورها مورد فریب و نیرنگ بازاریاب‌های یک اپراتور قرار می‌گیرند. تشویق مشتریان یک فروشگاه زنجیره‌یی امری رایج در جهت ایجاد وفاداری بین مشتریان است؛ اما سوءاستفاده فروشگاه مذکور اعتماد مشتریان و به‌کار بردن عناوین گول‌زننده نظیر «هدایا» و «بیمه‌رایگان» آن ‌هم برای تغییر ناخواسته و ندانسته اپراتور تلفن همراه یک مشترک بدون شک یک روش اخلاقی در بازاریابی برای یک اپراتور محسوب نمی‌شود. در روزهای آینده تیم گزارش ما به بررسی این تعدی به حقوق مصرف‌کنندگان ادامه خواهد داد تا مشخص شود نظر مشتریان قربانی این فروشگاه در مورد این طرح چیست، همچنین بررسی خواهیم کرد که نقش شرکت بیمه پاسارگاد در این طرح چه بوده و آیا اصولا یک شرکت بیمه می‌تواند بیمه‌نامه‌های خود را به عنوان طعمه در اختیار چنین طرح‌هایی قرار دهد؟باید مشخص شود حوزه حمایت از مشتری تا کجا گسترده شده و در برابر بروز چنین تخلفاتی در اجرای یک طرح ملی نظیر ترابردپذیری چه کسی پاسخگو است.