ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۴۶

چرایی تداوم آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر

حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گفت: علت آلودگی هوای پی‌درپی پایتخت طی چند روز اخیر آلودگی ناشی از ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون است که عوامل متحرک در سطح شهر آن را به وجود می‌آورند.

به گزارش ایسنا، شهبازی با بیان اینکه در چند روز اخیر علت آلودگی هوای تهران افزایش ذرات pm 2.5 است، اظهار کرد: علت افزایش این ذرات آلاینده، ترافیک و تردد بیش از حد خودروها در سطح شهر است البته عوامل دیگری نیز در آلودگی هوا موثر هستند ولی علت اصلی آلودگی هوای ناشی از افزایش ذرات pm 2.5، منابع متحرک است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط جوی که در پایتخت حاکم است، سبب می‌شود که آلودگی تولید شده نتواند تهویه شود. متاسفانه شرایط جوی در تهران به‌گونه‌یی است که سرعت باد در چند روز اخیر کاهش یافته و در اوایل صبح با وارونگی دما مواجه هستیم.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه باد یک عامل موثر برای تهویه هوای شهر است، گفت: از روز سه‌شنبه به‌تدریج بر سرعت وزش باد در تهران افزوده شده و امیدواریم که این شرایط جوی بتواند آلودگی چند روزه‌ هوای تهران را تهویه کند.

9 چالش مدیریت شهری پایتخت در حوزه منابع انسانی

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ سیاست‌های راهبردی در حوزه منابع انسانی گفت: در این حوزه، عزمی جدی برای حل و فصل مسائل و مشکلات منابع انسانی با رویکردی علمی در مجموعه مدیریت شهری شکل گرفته است.

ابراهیم شیخ در جمع مدیران منابع انسانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مبنای رسیدگی و حل مسائل و مشکلات در حوزه نیروی انسانی، علمی و دانش‌بنیان خواهد بود، گفت: 9 چالش اولویت‌دار منابع انسانی شهرداری تهران از مجموع بیش از  70 چالش، ا  حصا شده است.

معاون شهردار تهران منطقی نبودن حجم و کیفیت نیروی انسانی در مقایسه با ماموریت سازمان، فساد سیستمی و کاهش سلامت اداری، ناکارآمدی نظام مدیریت عملکرد، تعهد ناکافی به شایستگی، ناکارآمدی نظام جبران خدمت، ناکارآمدی نظام جامع توسعه مدیریت، ناکارآمدی نظام بازنشستگی و تامین آتیه و فرهنگ غیرحرفه‌یی سازمان را ازجمله چالش‌های 9گانه منابع انسانی شهرداری تهران عنوان کرد.

شیخ با بررسی این 9 چالش، از منطقی نبودن حجم و کیفیت نیروی انسانی در مقایسه با ماموریت‌های سازمان به‌عنوان نخستین چالش این حوزه نام برد و تاکید کرد: هدف معاونت توسعه منابع انسانی، ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی است که در این راستا، راهبردهایی طراحی شده است.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران جذب برگزیده، خروج هدایت شده، هدایت تحصیلی و توانمندسازی تخصصی در راستای ماموریت‌های محوله، بازآفرینی ساختار و فرآیندهای سازمانی، بررسی و تعیین مشاغل موردنیاز، تحول و بهبود نظام جذب و استخدام و ساماندهی سیاست‌های برون‌سپاری، خصوصی‌سازی و پیمانکاری را ازجمله راهبردهای منابع انسانی عنوان کرد و گفت: عزمی جدی برای حل و فصل موضوعات منابع انسانی با رویکردی علمی در شهرداری تهران شکل گرفته است. وی بر لزوم ارتقای فرهنگ حرفه‌یی سازمانی تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازمانی کارکنان با اجرای سیاست‌های عدالت سازمانی گره خورده و تمام ارکان شهرداری تهران باید نقش خود را در ارتقای فرهنگ سازمانی کارکنان این نهاد مردمی، بسیار مهم دانسته و در این زمینه رسالت خود را انجام دهند.

مشکل معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز حل شد

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از رایزنی‌های انجام شده برای حل مشکل معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز خبر داد.

به گزارش ایسنا، پورسیدآقایی با بیان اینکه امروز ملاقاتی با جمعی از شهروندان داشتیم، گفت: بخشی از مشکلات اصلی شهروندان مربوط به ساخت و ساز مترو بود چراکه ساخت مترو، صدماتی را به خانه‌های اطراف وارد کرده بود که رسیدگی به مشکلات این افراد و همسایگان مترو در دستور کار قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراض رانندگان خودروهای دوگانه‌سوز و طولانی شدن روند دریافت معاینه فنی تصریح کرد: صدور معاینه فنی منوط به چک و تست مخازن گاز از بخشنامه‌های وزارت کشور بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه قبل از تاییدیه مخازن گاز نمی‌توانستیم معاینه فنی صادر کنیم، گفت: با رایزنی‌های انجام شده با وزارت کشور، از ابتدای این هفته معاینه فنی برای خودروهای دوگانه‌سوز صادر می‌شود، اما آنها باید ظرف سه ماه تاییدیه تست مخازن گاز خود را کسب کنند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در پایین برگه معاینه فنی به این‌گونه خودروها قید می‌شود که باید تست مخازن گاز نیز ظرف مدت سه ماه اخذ شود، گفت: با این هماهنگی انجام شده، امیدواریم دیگر شاهد صف طولانی خودروهای دوگانه‌ساز برای دریافت معاینه فنی نباشیم. هر چند طبق رایزنی‌های انجام شده با معاون عمرانی وزیر کشور، مقرر شد اگر با وجود این تبصره، همچنان شاهد صف طولانی بودیم، در مورد افزایش تعداد مراکز و ظرفیت آنها رایزنی خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: همچنین هماهنگی‌هایی انجام شده که جرایم خودروهای دوگانه‌سوزی که به‌دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده‌اند، از سوی پلیس راهور مورد حل و فصل و حذف قرار گیرند.

 

ارسال نظر