درآمد ۱۰ میلیارد دلاری فیس‌بوک از تبلیغات

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۵۲
درآمد ۱۰ میلیارد دلاری فیس‌بوک از تبلیغات

رویترز

با انتشار گزارش مالی شرکت فیس‌بوک، می‌توان دریافت که این شبکه اجتماعی از تبلیغات در پلتفرم خود بیش از ۱۰ میلیارد دلار کسب کرده است. شرکت فیس‌بوک از درآمدهای خود از تبلیغات در این شبکه اجتماعی گزارشی منتشر کرده است. این گزارش حاکی از آن است که درآمدی که فیس‌بوک از تبلیغات از طریق نمایش در پلتفرم خود داشته است، از ۱۰ میلیارد دلار نیز گذشته است. گزارش مالی فیس‌بوک به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، نشان از این دارد که درآمدی که فیس‌بوک از تبلیغات کسب کرده است ظرف سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۲۰۱۷، ۴۹ درصد افزایش پیدا کرده است و به بیش از 10.14میلیارد دلار رسیده است. این رقم حتی از پیش‌بینی‌های تحلیلگران وال استریت هم بیشتر شده است چرا که آنها درآمد فیس‌بوک در تابستان سال جاری میلادی را 9.71میلیارد دلار برآورد کرده بودند. همچنین میزان سوددهی این شبکه اجتماعی محبوب ۷۹ درصد رشد و افزایش داشته است.

 فیس‌بوک در این گزارش مالی اعلام کرده است که ۸۸ درصد از این درآمد کسب شده، توسط گجت‌های گوشی همراه انجام گرفته است. یکی از استراتژی‌های مثبت و تاثیرگذار فیس‌بوک در کسب درآمد از تبلیغات و آگهی‌ها این بود که این شبکه اجتماعی درسه ماهه سوم سال جاری میلادی علاوه بر نمایش تبلیغ در صفحه اصلی کاربران (newsfeed)، برای نخستین‌بار امکان پخش تبلیغات ویدیویی را نیز ممکن کرده بود. این استراتژی به فیس‌بوک کمک کرد تا بتواند درآمد بیشتری کسب کرده و در مسائل مالی به موفقیت بیشتری دست یابد. در این گزارش همچنین عنوان شده است که بالغ بر ۷۰ درصد از کاربرانی که تبلیغات ویدیویی را مشاهده کرده‌اند، ۱۵ ثانیه ابتدایی ویدیوها را که شامل تبلیغات است را نیز دیده‌اند. این در حالی است که هزینه تبلیغات در فیس‌بوک نیز به بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است. فیس‌بوک گزارش کرده است که میزان درآمدش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 3.3میلیارد دلار افزایش یافته است.