کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۹۴

بازداشت یک میلیاردر دیگر در عربستان

در ادامه موج دستگیری و بازداشت تجار و بازرگانان عربستانی، کمیته مبارزه با فساد در عربستان فواز الحکر سهامدار عمده شرکت الحکر و شرکا را بازداشت کرده است. شرکت الحکر دست‌کم 1.2میلیارد دلار ارزش دارد و مجموعه تجاری «مراکز العربیه» که در زمینه راه‌اندازی مراکز خرید در عربستان فعالیت می‌کند، مالک ۱۹مرکز خرید در عربستان است. ثروت شخصی فواز الحکر هم براساس گزارش‌های رسانه‌های عربستانی 2.25میلیارد دلار ارزیابی شده و در فهرست مردان ثروتمند عربستان قرار دارد.

اردوغان، قلیچدار اوغلو را به دوئل طلبید!

رییس‌جمهوری ترکیه در واکنش به اتهامات مبنی بر اینکه خود و بستگانش در خارج از کشور میلیون‌ها دلار پول دارند، گفت اگر ثابت شود، استعفا می‌کند. به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان در واکنش به اظهارات کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه گفت:«فردی می‌گوید که فرزندان، برادرم و وابستگان من در خارج از کشور میلیون‌ها دلار دارند. دیگر نمی‌خواهم نام او را تکرار کنم اما اگر برای ادعاهایش سندی دارد آن را منتشر کند تا اقدامات لازم انجام گیرد. اگر نتوانی این ادعاها را اثبات کنی باید از صحنه سیاست استعفا بدهی؛ در مقابل اگر توانستی اثبات کنی، من ریاست‌جمهوری را ترک خواهم داد».

تصویب بودجه 55 میلیارد دلاری ترکمنستان در 2018

پارلمان ترکمنستان در جلسه‌یی علنی لایحه بودجه دولتی سال آینده میلادی را با اکثریت آرا تصویب کرد. نرخ رسمی هر دلار امریکا در ترکمنستان 3.5منات اعلام شده‌ است. به گزارش فارس، صنایع تولیدی، صنعت نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع تولید انرژی برق، ساخت و ساز، مالیات، کشاورزی، مخابرات و ارتباطات از مهم‌ترین منابع درآمد بودجه 55 میلیارد دلاری سال جدید میلادی هستند. طبق قانون اساسی ترکمنستان لایحه قانون بودجه سال 2018 علاوه بر مجلس باید به تایید رییس‌جمهور نیز برسد.

وخامت شرایط سلامتی روحانی در بند بحرینی

وضعیت سلامت آیت‌الله عیسی قاسم عالم بحرینی رو به وخامت گذارده است. به‌ گزارش تسنیم، منابع محلی و یکی از شخصیت‌های جمعیت الوفاق خبر دادند که وضعیت سلامت آیت‌الله عیسی قاسم رو به وخامت گذارده و درخواست رسیدگی پزشکی شده است. منطقه الدراز محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم مرجعیت و رهبر شیعیان و انقلاب بحرین از خرداد 1395و منزل ایشان مشخصا از خرداد 1396در محاصره نیروهای امنیتی آل‌خلیفه‌اند.

 

ارسال نظر