توسعه صادرات با طراحی و تولید محصول قابل رقابت
معاون صادرات و امور بینالملل گروه سایپا گفت: برنامههای جدید گروه سایپا در امر طراحی و تولید محصول قابل رقابت، توسعه صادرات را در پیش دارد.
به گزارش «تعادل» به نقل از سایپانیوز، محسن دستخوشجوان پس از انتخاب سایپا به عنوان صادرکننده نمونه در خودرو و قطعات یدکی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: سایپا همچنان پیشتاز صادرات خودرو و قطعات یدکی در کشور است و نمونه شدن گروه سایپا در صادرات به هیچ وجه اتفاقی نیست. وی گفت: گروه خودروسازی سایپا در دو دهه گذشته 8 بار صادرکننده نمونه ملی کشوری، 2بار صادرکننده ممتاز کشوری و 3بار متوالی صادرکننده نمونه استانی شده است.
معاون صادرات و امور بینالملل گروه سایپا تصریح کرد: برنامهریزیهای صادرات از سالهای 82 و 83 آغاز شده و از سال 88 صادرات گروه سایپا به ثمر نشسته و ریل موفقیت در ارسال محصولات گروه سایپا به بازارهای جهانی همواره ادامه دارد. اگرچه تحریمها در سالهای گذشته بر موفقیتهای صادرات سایپا اثراتی داشته اما ظرفیتهای صادراتی سایپا کم نشده و صرفا برخی مواقع بر نتایج صادراتی تاثیرگذار بوده است.
جوان درخصوص دلایل موفقیت صادرات سایپا تاکید کرد: در وهله اول تعهد و اولویت بالا نسبت به امر صادرات در گروه سایپا باعث موفقیت در صادرات شده که خوشبختانه این مهم در مدیریت جدید گروه نیز متبلور است.
وی ارزش کل صادرات گروه سایپا از ابتدا تاکنون را نزدیک به یک میلیارد و 200میلیون دلار اعلام کرد و گفت: قریب به 230هزار دستگاه خودرو به حدود 40بازار هدف صادراتی صادر شده است. جوان با اشاره به تاکید خاص مهندس جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در توسعه فعالیتهای صادراتی گفت: نگاه خاصی که هماکنون در گروه سایپا برای طراحی و تولید خودروهای در سطح جهانی توسط مدیرعامل گروه ابلاغ شده، زمینهساز افزایش صادرات سایپا خواهد بود.