اخبار
اعتبار قراردادهای سابق اینترنت حجمی
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: قراردادهای سابق خرید اینترنت حجمی از این شرکت تا پایان زمان قرارداد به قوت خود باقی است و پس از انقضا مشترک میتواند درباره نوع اینترنت تصمیمگیری کند. داود زارعیان روز گذشته در گفتوگو با ایرنا افزود: مشترکانی که دارای قراردادهای سابق برای خرید اینترنت هستند تا زمان انقضای قرارداد نیازی به هیچ گونه کاری ندارند و همچنان از خدمات اینترنت طبق قرارداد برخوردار هستند. اپراتورهای ایرانی عرضهکننده اینترنت پرسرعت ثابت (ای. دی. اس. ال) همواره این نوع اینترنت را به صورت حجمی و نامحدود به مشترکان ارائه میدادند که این روش مورد انتقاد همگان بود اما در دولت دوازدهم و از 10 آذرماه تحولی بزرگ در این بخش را رقم زد و روش فروش اینترنت تغییر کرد. زارعیان ادامه داد: پس از پایان زمان قراردادهای سابق این شرکت مشترکان میتوانند درباره نوع اینترنتی که نیاز دارند تصمیم گرفته و براساس آن عمل کنند و اینترنتی را که بیشتر برای آنها کاربرد دارد، انتخاب کنند. به گفته وی، چنین مشترکانی میتوانند برای انتخاب نوع اینترنت یا به سامانه اطلاعرسانی شرکت مخابرات ایران به آدرسWW.TCI.IR مراجعه کنند یا از طریق سامانه تلفنی 2000 یا با مراجعه حضوری به مناطق مختلف این شرکت در سراسر کشور اقدام به انتخاب نوع اینترنت کرده و از آن بهره مند شوند. معاون امورمشتریان شرکت مخابرات ایران سیاست این شرکت را فراهمسازی بهترین شرایط برای مشترکان دانست و گفت: علاوه براین مصمم به لحاظ کردن مصوبههای سازمان تنظیم مقررات در ارائه خدمات به مشترکان خواهیم بود.
طرح تغییر روش فروش اینترنت که در دولت یازدهم متوقف شده بود در دولت دوازدهم پیگیری شد و محمدجواد آذریجهرمی که به عنوان وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات این دولت منتخب شد نوزدهم مهرماه امسال با اشاره به در دست بررسی بودن تغییر در روش فروش حجمی اینترنت ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات گفت: کاهش هزینهها و خروج از حالت حجمی دو شاخص مهمی است که باید در تغییر روش ارائه اینترنت لحاظ شود. تلاش برای تغییر روش ادامه یافت تا آنکه 23 آبانماه امسال محمدجواد آذریجهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار فهرستی از نرخهای جدید اینترنت ثابت در یکی از شبکههای اجتماعی نوشت: تعرفههای جدید سرویسهای غیرحجمی از دهم آذر ماه اعمال میشود.
وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تعرفه سرویسهای غیرحجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه بنا شده و سقف مصرف منصفانه در بین 18 شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد.
وی مصوبه جدید سرویسهای پرسرعت غیر حجمی را مطابق جدولی دانست که امروز منتشر شده است. آذریجهرمی افزود: شرکتها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکان برسانند. طبیعی است که فضای رقابتی به نفع مصرفکننده نهایی فراهم است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکتها موظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (128 کیلو بیت در ثانیه) تا پایان دوره ماهانه خواهند بود. وی نوشت: در مصرف منصفانه ترافیک داخلی باید حداقل دوبرابر ترافیک بینالملل لحاظ شود و تاریخ اجرای این مصوبه قبل از دهم آذرماه خواهد بود.
آذریجهرمی افزود: تاکید مجدد میشود که این تعرفه تنها برای دسترسی ثابت است
پیشنهاد رایگان شدن برخی تماسها
به نظر میرسد تبدیل تکنولوژی برای ارائه نسلهای بالاتر تلفن همراه قطعی مکالمات و کاهش کیفیت ارتباطات را به همراه داشته و به همین دلیل وزیر ارتباطات پیشنهاد رایگان شدن مکالمات زیر ۱۰ ثانیه را برای مشترکان مناطق مشکلدار مطرح کرده است. به گزارش ایسنا، قطعیهای مکرر تماسهایی که از طریق اپراتورها انجام میشود، یکی از مشکلاتی است که هنگام برقراری تماس وجود دارد و مشترکان برخی از اپراتورها با آن مواجه هستند، بطوری که وزیر ارتباطات هم در این باره اظهار کرده است: میزان قطعی مکالمات و عدم آنتندهی در یکی از اپراتورها در شرایط مناسبی نیست و در دو اپراتور دیگر هم در تمام شهر تهران کیفیت مناسبی ارائه نمیکنند و این باعث نارضایتی مردمی میشود.