سامانه پاسخگویی به بیمه‌گذاران راه‌اندازی شد

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۱۳

فعالیت سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی با تماس رییس کل بیمه مرکزی با شماره 4 رقمی 2342 این مرکز کلید خورد.

به گزارش «تعادل» همتی در این مراسم هدف از راه‌اندازی این سامانه را حمایت از حقوق بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان و در راستای اجرای «حقوق شهروندی در نظام اداری» دانست و گفت: بیمه مرکزی در کنار وظایف نظارتی خود همواره به دنبال بهره‌گیری از بستر‌های الکترونیکی نوین برای بهبود روند پاسخگویی ارائه خدمات و رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران بوده است و به همین منظور امروز شماره 4 رقمی 2342 تحت عنوان سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی راه‌اندازی شد.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: سال گذشته از سوی شبکه فروش صنعت بیمه، بیش از 56میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده و بیش از 35میلیون فقره خسارت از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت شده و این آمار بیانگر بزرگ‌تر شدن خانواده صنعت بیمه است. لذا با افزایش روزانه بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان و متعاقبا پاسخگویی به سوالات و شکایات آنها نیاز به یک سامانه جامع‌تر از تلفن گویا داشت تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر ضمن رعایت حقوق شهروندی آنها و بهبود مستمر نظام ارائه خدمت، تنوع‌بخشی به کانال‌های ارتباطی و افزایش رضایتمندی مردم، گامی موثر در گسترش فرهنگ بیمه و آگاهی مردم از خدمات بیمه ‌برداریم.

دکتر همتی، صف انتظار هوشمند، نظرسنجی از تماس‌گیرنده، صندوق صوتی، پرسش و پاسخ با اعلام کد رهگیری را از ویژگی‌های مهم این سامانه دانست و گفت: امیدوارم این سامانه نیز در کنار سایر بسترهای الکترونیکی بیمه مرکزی همچون سامانه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران، سنهاب، شکایت نمایندگان از شرکت‌های بیمه و استعلام بیمه‌نامه بتواند از دغدغه‌های بیمه‌یی مردم بکاهد.