عربستان قطب صادرات کشاورزی روسیه می‌شود

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۳۲۰

سخنگوی وزارت کشاورزی روسیه گفت: درحال پیاده‌سازی برنامه‌یی هستیم که عربستان سعودی را به قطب صادرات محصولات کشاورزی روسی تبدیل می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی «سرجی لوین» سخنگوی وزارت کشاورزی روسیه گفت: مسکو و ریاض درحال رایزنی در مورد برنامه‌یی هستند که عربستان سعودی را به قطب صادرات محصولات کشاورزی روسیه تبدیل می‌کند. وی گفت: عربستان چهارراه سنتی راه‌های اقتصادی است و دارای یک موقعیت ژئوپولیتیکی مناسبی است. از زمان دوران باستان، مردمانی که در این منطقه زندگی می‌کردند با کشورهای اطراف خود و آفریقا تجارت انجام می‌دادند.

«لوین» گفت: سعودی‌ها میل دارند تا با خرید محصولات کشاورزی روسی نه تنها برای خود؛ بلکه برای همسایگان خود به کانون محصولات کشاورزی روسیه تبدیل شوند و این مستلزم ساخت زیرساخت مناسب است. به گفته این مقام رسمی روسی، وزارت کشاورزی روسیه صحبت‌هایی را برای انجام یک پروژه مشابه با امارات متحده عربی شروع کرده؛ اما مشکل آن است که اماراتی‌ها در خلیج قرار دارند؛ درحالی که سعودی‌ها دسترسی سریع به کشورهای آفریقایی و دریای سرخ دارند البته این پروژه‌ها می‌توانند یکدیگر را تکمیل کنند. روسیه بزرگ‌ترین تولید‌کننده و صادر‌کننده غلات در دنیاست و پیش‌بینی می‌شود، تولید محصولات کشاورزی این کشور در سال جاری میلادی ۳درصد بیشتر از سال گذشته باشد که رقم ۱۲۰.۷میلیون تن ثبت شده بود و برداشت روسیه در سال ۲۰۱۷میلادی به یک رکورد در مقایسه با زمان اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شود. وزارت کشاورزی روسیه پیش‌بینی کرده که صادرات غلات در سال جاری کشاورزی این کشور که از ماه جولای سال ۲۰۱۷میلادی تا ژوئن سال ۲۰۱۸میلادی است، ۴۵میلیون تن باشد که این رقم برای سال گذشته ۳۵.۵ میلیون تن گزارش شده است.

 

ارسال نظر