گسترش خدمات الکترونیک در بانک پاسارگاد
بانک پاسارگاد به عنوان بانکی پیشرو در ارائه انواع خدمات بانکداری الکترونیک برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور از سال 1389، سیستم بانکداری مجازی خود را با قابلیتهای متفاوت از اینترنتبانکهای آن زمان به مشتریان خود عرضه کرده است و اینک با رونمایی از کیپاد و محصولاتی که به زودی رونمایی خواهد شد، قصد دارد در عرصه تحول دیجیتالی نیز سرآمد و پیشرو باشد.
به گزارش روابطعمومی بانک پاسارگاد، این بانک با توجه به در اختیار داشتن سیستم جامع بانکداری متمرکز
(CoreBanking) منحصربهفرد خود طی سالیان گذشته انواع خدمات بانکداریالکترونیک را با کیفیت، سرعت و امنیت بالا در اختیار مشتریان قرار داده است.
بر اساس این خبر، بانکداری مجازی نوع نوظهوری از ارائه خدمات در صنعت بانکداری بوده که علاوه بر امکانات سیستمهای اینترنتبانک معمول، امکان انجام عملیات بانکداری مبتنی بر شعبه را نیز مانند افتتاح سپرده به صورت مجازی در اختیار مشتریان خود قرار داده است و در حقیقت مشتریان تنها با داشتن یک ارتباط اینترنتی در هر جای دنیا از خدمات بانکداری مجازی بانک پاسارگاد بهرهمند میشوند. به این ترتیب در حال حاضر مشتریان از طریق بانکداری مجازی میتوانند خدماتی از قبیل درخواست افتتاح انواع سپردههای کوتاهمدت، قرضالحسنه و بلندمدت، درخواست تغییر سپرده مقصد و روز واریز سود، مشاهده جزئیات سپرده (موجودی، تاریخ افتتاح و...)، مشاهده صورتحساب سپردهها، انتقال وجه بین سپردههای خود، انتقال وجه به سپردههای دیگر، انتقال وجه کارتابلی (انتقال وجه از حسابهای مشترک)، انتقال وجه مستمر (انتقال وجه زماندار به تاریخ آینده)، انتقال وجه گروهی (انتقال وجه از یک سپرده به چند سپرده)، انتقال وجه بین بانکی، انتقال وجه بین بانکی مستمر (زماندار به تاریخ آینده) را در بخش خدمات سپرده دریافت کنند.
همچنین در بخش کارت، خدماتی همچون درخواست صدور کارت نقدی و کارت المثنی، انتقال وجه کارت به کارت (حساب اصلی و حساب فرعی)، انتقال وجه مستمر کارت به کارت (انتقال وجه زماندار به تاریخ آینده)، انتقال وجه کارت به کارت گروهی (از یک کارت به چندین کارت)، پرداخت قبض از سپرده و کارت، پرداخت قبض همراه اول با استفاده از شمارهتلفن، درخواست خرید کارت هدیه، تغییر سپرده اصلی کارت، درخواست افزودن/حذف حساب فرعی به/از کارت، تعیین سقف برداشت کارت از پایانه خودپرداز، تعیین سقف خرید کالا و خدمات از پایانههای مختلف، تعیین سقف انتقال از کارت از پایانههای مختلف، مسدود کردن کارت، مشاهده جزئیات پرونده کارت اعتباری، نمایش دورههای صورتحساب کارت اعتباری، بازپرداخت آنی کارت اعتباری و گزارش پرداخت بدهی کارت اعتباری از طریق بانکداری مجازی بانک پاسارگاد قابل ارائه هستند. خدمات تسهیلات و چک نیز در این نوع بانکداری قابل ارائه هستند. این خدمات عبارتند از: مشاهده لیست تسهیلات به همراه جزئیات آنها، درخواست پرداخت اقساط، درخواست صدور دسته چک، چک بانکی و چک بین بانکی، گزارش وضعیت چکهای واگذار شده به سپرده و گزارش وضعیت دسته چک.
در حوزه امنیت نیز مشتریان علاوه بر امکان محدودسازی آدرس اینترنتی یک کشور جهت اتصال به سامانه بانکداری مجازی میتوانند از ورود و انتقال وجه دو عاملی (رمز یکبار مصرف) به اینترنت بانک و انجام تراکنش با سقفهای بالاتر با رعایت مسائل امنیتی استفاده کنند. نکته قابل توجه وجود روشهای مختلف دریافت رمز یکبار مصرف شامل پیامک، برنامه پرداختهمراه پاسارگاد و شمارهگیری کد *720# است.
سایر خدمات بانکداری الکترونیک ارائه شده در بانکپاسارگاد نیز عبارتند از: همراهبانک پاسارگاد، پرداخت همراه، کیف پول همراه پاسارگاد، اساماس بانک، آنیبانک، تلفنبانک، انواع خدمات کارت و... که به زودی محصولات جدید در حوزه دیجیتال رونمایی شده و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
گفتنی است، مشتریان گرامی میتوانند جهت آشنایی بیشتر با خدمات بانکداری مجازی بانک پاسارگاد، راهنمای بانکداری مجازی را از سایت بانک پاسارگاد به آدرس www. bpi. ir دریافت کنند. همچنین مرکز مشاوره و اطلاعرسانی این بانک به شماره 82890 آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان است.