اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۲۸

بیمه شاغلان مجازی در کسب و کارهای نوین

گروه بانک و بیمه  معاون بیمه‌یی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به شناسایی ۱۱ استارت‌آپ و کسب و کار نوین از پوشش بیمه‌یی کارکنان این مراکز خبر داد.

به گزارش «تعادل»، محمدحسن زدا گفت: تحت هر شرایطی شاغلان مجازی بیمه خواهند شد اما اگر با کارفرمایان توافق حاصل شود کارمان بهتر پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود در این توافق بیش از ۳۰هزار نفر بیمه شوند.

وی درباره بیمه مشاغل تحت وب و استارت‌آپ‌ها اظهار کرد: زیرپوشش گرفتن مشاغل مجازی

در دستور کار اداره کل امور بیمه‌شدگان قرار دارد و جلسات متعددی با صاحبان این مشاغل برگزار شده است. معاون بیمه‌یی سازمان تامین اجتماعی گفت: نوع رابطه این کارفرمایان با افراد خود، یک رابطه جدید است. به عنوان مثال در شرکت‌های تاکسی آنلاین چون اسنپ و تپسی، راننده از کارکنان آنجا نیست ولی ارتباط ارگانیک هم دارد؛ حقوق‌بگیر نیست ولی درصدی یا پورسانتی هم دریافت می‌کند. وی افزود: این نوع از رابطه باعث می‌شود به سمت شکل جدیدی از کار برویم، با این حال تحت هر شرایطی شاغلان مجازی بیمه خواهند شد.

زدا گفت: اگر به توافق نرسیم ناچار هستیم از طریق قانون بیمه اجباری وارد شویم و چاره دیگری برای‌مان نمی‌ماند و نتیجه آن می‌شود که موسسه حسابرسی ما حسب دستور به این واحدها مراجعه و از طریق بررسی اسناد و دفاتر مالی و نرم‌افزارها، افراد مرتبط را شناسایی و برای بیمه اقدام می‌کند.

 

خدمات غیرحضوری بانک ملت از طریق کارت ملی

ارائه خدمات غیرحضوری بانکی از طریق کارت هوشمند ملی با مشارکت بانک ملت و سازمان ثبت احوال کشور به صورت رسمی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در این مراسم که با حضور دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل، علیرضا لگزایی عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل و مدیران ارشد بانک ملت، دکتر درخشان‌نیا رییس سازمان ثبت احوال کشور همچنین خانم آقایی‌پور نماینده بانک مرکزی بر پا شد، ارائه خدمات غیرحضوری بانکی از طریق کارت هوشمند ملی به صورت پایلوت در پایگاه شبانه‌روزی خدمات بانک ملت در خیابان بهبودی تهران به صورت رسمی کلید خورد.

مدیرعامل بانک ملت در این مراسم با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح در یک پایگاه شبانه‌روزی اظهار کرد: پس از اخذ تاییدات نهایی از بانک مرکزی، توسعه این طرح به سایر پایگاه‌های شبانه‌روزی بانک ملت نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان این نکته که با اجرای این طرح، دریافت خدمات بانکی نظیر واریز و برداشت پول و افتتاح حساب بانکی به صورت غیرحضوری و با کارت هوشمند ملی امکان‌پذیر شده است، ادامه داد: این طرح به همت سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملت و با تجمیع اطلاعات بانکی روی تراشه کارت هوشمند ملی اجرایی شده است و قابلیت توسعه فراوان دارد.

دکتر بیگدلی اظهار امیدواری کرد که در آینده‌یی نزدیک زمینه ارائه سایر خدمات بانکی نیز از طریق کارت هوشمند ملی به مشتریان فراهم شود.

دکتر درخشان‌نیا، رییس سازمان ثبت احوال کشور هم در این مراسم با قدردانی از همکاری بانک ملت در اجرای این طرح اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۶۰ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده و یکی از قابلیت‌های این کارت، استفاده از آن به جای کارت‌های بانکی است تا بدین‌ترتیب مشتریان برخی از خدمات بانکی را بدون مراجعه به شعبه و به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

وی با بیان این نکته که این طرح به دلیل زیرساخت‌ها و امکانات نرم‌افزاری با بانک ملت شروع و عملیاتی شده ولی چنانچه بانک‌های دیگر هم آمادگی داشته باشند آنها هم وارد طرح خواهند شد.

به گفته وی، این اقدامی ابتکاری است که بانک ملت به عنوان پیشرو، اجرای آن را شروع کرده و امیدواریم که بتوانیم خدمات متنوعی را از طریق کارت هوشمند ملی به مشتریان ارائه کنیم.

 

خدمات بانک شهر در نمایشگاه کتاب استانی

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات ارزشمند بانک شهر در حوزه فرهنگی کشور گفت: خدمات و تسهیلات این بانک در نمایشگاه‌های کتاب استانی منحصر به فرد است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر رضا شیران‌خراسانی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد استقبال گسترده شهروندان از نمایشگاه‌های کتاب استانی هستیم، اظهار کرد: هر چه جامعه را به سوی کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب کنیم از آسیب‌های اجتماعی کاسته‌ایم.

وی ادامه داد: کتاب نقش مهمی در اعتلای فرهنگ و هنر هر جامعه‌یی دارد و جامعه ما نیز باید به ضرورت توسعه کتابخوانی بیش از پیش توجه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تسهیلاتی که بانک شهر برای خرید کتاب و صدور بن تخفیف کتاب در نمایشگاه‌های کتاب استانی قائل شده؛ اتفاق خوبی است؛ خواستار ادامه روند فعالیت‌های این بانک در کمک به اهالی فرهنگ و کتابخوانی شد.