اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۹۹۸

 پیمانکار ربوده شده در کشور افغانستان آزاد شد؛ زاهدان  فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: مهندس شرکت جهاد نصر پیمانکار طرح 46هزار هکتاری آبرسانی به مزارع شهرستان هامون واقع در شمال سیستان‌وبلوچستان بوده است.  به گزارش سپاه استان، سردار مارانی افزود: حسین حاج‌ملک در تاریخ 23 آذرماه امسال در حال بازگشت به محل استراحت خود بود که توسط افراد ناشناس  بین مسیر شهرستان هامون و زابل به گروگان گرفته شد. وی افزود: گروگانگیران این فرد را به کشور افغانستان انتقال دادند و پس از 2 روز خودرو وی در یکی از روستاهای شهرستان نیمروز در حالی که سوخته بود، کشف شد. فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور تصریح کرد: در تاریخ 26 آذر ماه فردی ناشناس در تماس با خانواده این مهندس شرکت جهاد نصر ضمن درخواست پرداخت 5 میلیون دلار وجه نقد در قبال آزادی وی، تاکید کرد در صورت نپرداختن این مبلغ فرزندتان کشته می‌شود که پدر وی با مراجعه به قرارگاه قدس کمک برای آزادی فرزندش را خواستار شد.

سردار مارانی افزود: رزمندگان قرارگاه قدس با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قانونی و انجام کار اطلاعاتی و عملیاتی ویژه در تاریخ سوم دی امسال موفق به آزاد‌سازی حاج ملک از چنگال گروگانگیران شدند. وی ادامه داد: در این عملیات 5 نفر از عوامل گروگانگیر که در داخل کشور فعال بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

 ایجاد اتاق فکر در حوزه شهری در بیرجند؛ بیرجند  شهردار بیرجند گفت: به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در حوزه شهری برای نخستین‌بار اتاق فکر در حوزه شهری در بیرجند ایجاد می‌شود. محمدعلی جاوید با اشاره به ایجاد نخستین اتاق فکر در حوزه شهری اظهار کرد: در این اتاق، نخبگان دانشگاهی، خبرنگاران شهری و برخی مدیران شهری عضویت دارند.  وی افزود: طرح ایده، برنامه‌ریزی شهری، تصمیم‌گیری با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در این طرح دنبال می‌شود.  شهردار بیرجند ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های شهری، ایجاد فضایی پرنشاط و ارتباط متقابل میان مدیریت شهری و نخبگان ازجمله اهداف اتاق فکر حوزه شهری است.  وی تصریح کرد: ترسیم چشم‌انداز، راهبردهای استراتژیک، فراهم کردن بستر لازم برای بهره‌گیری از اندیشه و نظر نخبگان ازجمله اهداف راه‌اندازی اتاق فکر بیرجند است.

 افزایش آلایندگی‌های جوی در شهرهای صنعتی قزوین؛ قزوین  کارشناس اداره‌ کل هواشناسی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود برای امروز در برخی شهرهای صنعتی استان شاهد افزایش آلایندگی‌های جوی باشیم. مریم بهروزی اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز و فردا جوی نسبتا پایدار پدیده غالب در استان خواهد بود که البته در اواخر فردا نیز شاهد وزش بادهای جنوبی خواهیم بود. وی افزود: از اواخر وقت دوشنبه تا روز سه‌شنبه وزش بادهای جنوبی را در استان شاهد خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود با گذر امواج ناشی از یک سامانه بارشی شاهد افزایش ابر، وزش بادهای لحظه‌یی شدید و در پاره‌یی از مناطق بارش برف و باران باشیم.

 تکمیل باند دوم بجنورد به جنگل گلستان؛ گرگان   امسال 980 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باند دوم بجنورد به جنگل گلستان اختصاص یافت که تاکنون 510 میلیارد ریال آن ابلاغ شد. مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌شمالی، گفت: امسال با پیگیری ابلاغ 510 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باند دوم بجنورد به جنگل گلستان،‌ استاندار 980میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باند دوم بجنورد به جنگل گلستان اختصاص یافته که از این رقم تاکنون 510 میلیارد ریال ابلاغ شد. یزدان عنبری با بیان اینکه این میزان اعتبار در دیدار استاندار با رییس سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت، افزود: تاکنون 80 میلیارد ریال از اعتبارات این طرح تخصیص یافته و 430 میلیارد ریال هم به‌صورت اسناد خزانه ابلاغ شد. وی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی 30 کیلومتر دیگر از محور بجنورد-جنگل گلستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 افزایش ۱۸۵ درصدی اعتبار عمرانی روستا‌ها در سال جاری؛ یزد  حرکت به سمت رشد و توسعه، ارتقای خدمت‌رسانی به‌منظور حفظ سکونت در روستا‌ها از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های این افزایش اعتبار است.  مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد در بازدید از روستا‌های بخش مرکزی مهریز از افزایش ۱۸۵درصدی اعتبارات عمرانی روستا‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: جهش خوبی امسال در بخش اعتبارات عمرانی به دهیاری‌ها انجام گرفته است.  یارمند همچنین هزینه‌کرد مناسب اعتبارات پروژه‌های عمرانی، تقویت زیرساخت‌ها و رسیدگی به امور زیربنایی روستا‌ها را مهم‌ترین عامل در ایجاد آسایش و رفاه و ارتقای خدمت‌رسانی به‌منظور حفظ سکونت در روستا‌ها دانست و افزود: رویکرد طرح‌های عمرانی ماندگاری جمعیت در روستا‌هاست و باید به گردشگری و بوم‌گردی به‌عنوان یک فرصت در حوزه فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال روستا‌ها نگاه کرد.

 راه‌اندازی کمپین تخصصی صادرات صنایع‌دستی در خراسان‌جنوبی؛ بیرجند   معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی در استان راه‌اندازی می‌شود. حسین عباس‌زاده از راه‌اندازی کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی در استان خبر داد و اظهار کرد: برای شرکت در این کمپین به شهرستان‌ها فراخوان ارسال شده که تاکنون ۱۰۰ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.  عباس‌زاده بر ارتباط دوسویه با صنعتگران حوزه صنایع‌دستی تاکید کرد و افزود: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 2 میلیارد و ۲۲۶‌میلیون تومان در استان فروش صنایع‌دستی داشته‌ایم.

 جمع‌آوری بیش از 7 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در زنجان؛ زنجان  دبیر شورای زکات استان زنجان گفت: در 9ماهه امسال بیش از 74میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است. نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دومین جلسه شورای زکات استان با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه زکات پیشگامی کشاورزان و روستانشینان را در بجا آوردن این فریضه واجب ستودنی دانست.

 

ارسال نظر