کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۷۲

حمایت اتحادیه اروپا از بخش خصوصی افغانستان

رییس بخش همکاری توسعه اتحادیه اروپا در افغانستان گفته این اتحادیه به دنبال تامین حمایت‌های بیشتر برای بخش خصوصی افغانستان است تا اقتصاد این کشور را بهبود بخشد. به گزارش اسپوتنیک، مائوریتزیو سیان رییس بخش همکاری توسعه اتحادیه اروپا در افغانستان گفته افغانستان به سازمان تجارت جهانی پیوسته و این راهی است که می‌تواند به صورت فعالانه در تجارت بین‌الملل عمل کند. افغانستان مدت‌هاست که از بی‌ثباتی سیاسی، اجتماعی و امنیتی رنج می‌برد و داعش و طالبان نیز مکررا در مناطق مختلف این کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زنند. اتحادیه اروپا از دسامبر ۲۰۰۱ و زمانی که دفتر نمایندگی ویژه این اتحادیه در افغانستان تشکیل شد، در حال فعالیت در این کشور است.

تظاهرات نیروهای امنیتی اخراجی عراق در بغداد

صدها نفر از کارکنان سابق ارتش و پلیس عراق در بغداد تظاهرات کرده و بازگشت به شغل‌های خود را خواستار شدند. وزارت کشور و وزارت دفاع عراق در اواخر 2014 ده‌ها هزار نفر از نیروهای امنیتی خود را در استان‌های نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و دیالی به اتهام قصور در عمل به وظایفشان اخراج کردند. در میانه ۲۰۱۴ نیروهای دولتی عراق که پس از اشغال مناطق وسیعی از شمال و غرب از جمله موصل به دست داعش عقب‌نشینی کرده بودند، اخراج شدند.

ادامه بازداشت شاهزادگان سعودی

یازده شاهزاده سعودی دیگر که در قصر الحکم ریاض تجمع کرده بودند به وسیله گارد پادشاهی عربستان بازداشت و به زندان حائل منتقل شدند. به گزارش روزنامه سبق، این شاهزادگان در قصر الحکم در ریاض تجمع کرده بودند و به تصمیم دولت عربستان برای لغو معافیت شاهزادگان از پرداخت قبوض آب و برق اعتراض کرده و خواستار لغو فرمان پادشاهی در این زمینه شده بودند. محمد بن سلمان از زمانی که قدرت را به دست گرفته است به دنبال کاهش امتیازات شاهزادگان سعودی و عمو‌زاده‌هایش بوده تا به این ترتیب با کاستن از نفوذ آنها تمام رقبای خود را از میان بردارد.

دعوت 70کشور به کنفرانس حامیان عراق

۷۰ کشور عربی، اروپایی، امریکایی و آسیایی به کنفرانس حامیان عراق دعوت می‌شوند. این کنفرانس قرار است، در بهمن ماه برگزار شود. به گزارش ایرنا، این کنفرانس همچنین شاهد حضور وسیع نمایندگان سازمان‌های عربی و بین‌المللی از جمله سازمان ملل و بخش‌های مختلف، اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق توسعه اقتصادی عربی کویت خواهد بود. دولت عراق میزان خسارت وارد شده از جنگ داعش به زیرساخت‌های مناطق اشغال شده را حدود 100 میلیارد دلار اعلام کرده است.

 

ارسال نظر