ترامپ در هفته‌ای که گذشت

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۸۲
ترامپ در هفته‌ای که گذشت

 تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود خبر دیدار دونالد ترامپ و ترزا می‌ را در حاشیه نشست داووس منتشر کرد. در این گزارش گفته شد که رییس‌جمهوری امریکا پس از ورود به سوییس با نخست‌وزیر بریتانیا دیدار کرد. به گفته تایمز، ترامپ در این دیدار گفت: «فکر می‌کنم از تمام لحاظ ما مانند یکدیگر فکر می‌کنیم. باوجود اینکه بعضی افراد باور نمی‌کنند، اما ما رابطه خوبی با یکدیگر داریم. وجود تنش در رابطه ما تنها یک شایعه بوده است.» ترامپ بعد از این دیدار گفت که گفت‌وگوی «فوق‌العاده‌یی» با نخست‌وزیر انگلیس داشته و با او «در تمام زمینه‌ها» اشتراک‌نظر دارد. هنوز جزئیات بیشتری از محتوای گفت‌وگوی دو طرف منتشر نشده اما تقریبا در رایزنی‌های قبلی میان ترامپ و می، سرنوشت توافق هسته‌یی ایران یکی از محورهای گفت‌وگو بوده است.

 نیویورک تایمز (چاپ اروپا):

در حالی که بسیاری از رسانه‌ها خبر از دیدار دونالد ترامپ و ترزا می ‌را در حاشیه نشست داووس منتشر کردند، خبرهای بسیاری نیز از اعتراض‌ها علیه ترامپ به گوش می‌رسد. آن‌طور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، بیش از یک‌هزار نفر از مردم سوییس در مرکز زوریخ گردهم آمده و علیه سفر برنامه‌ریزی شده رییس‌جمهوری امریکا به داووس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد اعتراض کردند. این معترضان که تعداد آنها بیش از ۱۰۰۰ نفر برآورد شده، در مرکز زوریخ راهپیمایی کرده و شعار «از ترامپ استقبال نمی‌شود» سر دادند. برخی معترضان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «ترامپ را بیرون کنید» و «سوییس میزبان نازی‌هاست». فعالان محیط زیست و مخالفان با جهان‌گرایی و همچنین اعضای سازمان‌های کرد و فلسطینی در این راهپیمایی شرکت داشتند.

 نیویورک تایمز (چاپ امریکا):

این روزنامه در صفحه اول خود افشاگری جدیدی درباره ترامپ منتشر کرده است. این روزنامه اعلام کرده که رییس‌جمهوری امریکا در ژوئن سال گذشته میلادی دستور داد تا بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست‌جمهوری امریکا اخراج شود اما بعدا دستورش را پس گرفت.

گفته می‌شود که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا پس از آن دستورش را مبنی بر اخراج رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده پس گرفت که دونالد مک‌گان، مشاور کاخ سفید تهدید کرده بود به جای اجرای دستور، خودش کناره‌گیری می‌کند. این روزنامه همچنین گزارش داد، دونالد مک‌گان مشاور کاخ سفید پس از آنکه ترامپ دستور داد تا مولر اخراج شود، تهدید کرد که به جای اجرای آن خودش کناره‌گیری می‌کند. مک‌گان همچنین به مقام‌های کاخ سفید گفته بود که با تهدیدش در کناره‌گیری، رییس‌جمهوری امریکا از تصمیمش منصرف شده است.

 

 

ارسال نظر