روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۵۳۱

 ملاک‌های دینی و انقلابی، مبنای تحلیل ایرانی‌ها؛خانه‌ملت| جواد کریمی قدوسی با بیان اینکه مردم در عمل به انتخاب خودشان نمره می‌دهند که انتخاب‌شان خوب بوده یا خیر، ادامه داد: نباید فراموش کرد که تحلیل‌های مردم براساس ملاک‌های دینی، ملی و انقلابی است. این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ارزش‌های دینی، انقلابی، وحدت و انسجام ملی برای مردم مهم بوده و کارآمدی را در رفتار دولت‌ها می‌بینند نه در گفتارشان لذا در وضعیت فعلی چه افرادی که به دولت رای دادند و حتی رای نداده‌اند از این حیث در دورن خودشان ارزیابی کردند که این راه را ادامه ندهند.

 سوال ۷۶ نماینده مجلس از رییس‌جمهور؛مهر| 76 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌یی به هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی خواستار سوال از رییس‌جمهور درخصوص وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز شدند. در متن نامه نمایندگان مردم به هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی آمده است: «نظر به مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران برخی موسسات اعتباری در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رییس بانک مرکزی سوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم در حال ضایع شدن است، لذا از رییس‌جمهور محترم تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌یی به نمایندگان ارائه نماید. گرچه قبول داریم که نقطه آغاز این مشکلات قبل از دولت فعلی بوده است.»

 واکنش نوبخت به توییت معاون رییس‌جمهور؛برنا| محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در جلسه علنی دیروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌طور که رییس مجلس گفت مجلس درراستای تنقیح و اصلاح قانون بودجه گام برمی‌دارد. او ادامه داد: خرسندی ملت این است که قوا درراستای وحدت گام بردارند. تقویت مجلس درراستای تقویت دولت و نظام است و بنده حتما با معاون رییس‌جمهور که این توییت را داده است، صحبت می‌کنم. سخنگوی دولت متذکر شد: باید همواره از کلمات احسنت نسبت به یکدیگر استفاده کنیم. رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و معاون رییس‌جمهور شب گذشته در توییتی نوشت: امروز کمیسیون تلفیق و مجلس به بهانه تصویب بودجه، میدان‌دار تغییر قوانین کشور شده و همه‌چیز را تغییر می‌دهند.

 مشورت‌های سیاسی ایران و سنگاپور؛پانا| چهارمین نشست کمیته مشورتی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور برگزار شد. در این نشست که در تهران برگزار شد، مدیران‌ کل منطقه‌یی دو کشور ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی، پیرامون ارائه راهکار در جهت رفع موانع بانکی به منطور تسهیل در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری به‌خصوص پس از توافق هسته‌یی، توسعه همکاری‌های پارلمانی، گسترش روابط فرهنگی و تقویت ارتباطات مردمی، تبادل هیات‌های سیاسی در سطوح عالی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی با یکدیگر رایزنی کردند.

 آخرین وضعیت پرونده قضایی یاشار سلطانی؛ایلنا| یاشار سلطانی مدیرمسوول سایت معماری نیوز درباره آخرین وضعیت پرونده خود گفت: طبق احضاریه قرار بود سومین جلسه رسیدگی به اتهاماتم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شود که به‌دلیل عدم حضور نماینده دادستان این جلسه برگزار نشد. او با بیان اینکه زمان جلسه بعدی از سوی دادگاه ابلاغ خواهد شد، گفت: یکی از اتهامات مطرح شده درباره واگذاری املاک شهرداری، افشادی اسناد محرمانه بود که ما مستندات زیادی آماده داشتیم و به‌واسطه آن می‌توانستیم ثابت کنیم اسنادی که منتشر شده محرمانه نبود. مدیر مسوول سایت معماری نیوز تاکید کرد: سازمان بازرسی نیز در نامه‌یی به دادستانی به محرمانه نبودن اسناد منتشره درباره واگذاری املاک از سوی شهرداری تهران اشاره کرده و بازپرس پرونده نیز به این موضوع تاکید کرده است.

 روزشمار دولت تدبیر و امید کتاب شد؛تعادل| کتاب «روزشمار دولت تدبیر و امید: مجموعه فعالیت‌های دکتر حسن روحانی رییس‎جمهوری اسلامی ایران از 11 مرداد 1392 تا 11 مرداد 1393» منتشر شد. در معرفی این کتاب آمده است: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نیز باتوجه به کثرت فعالیت‌ها و اقدامات رییس‌جمهور، تدوین اثری که به‌طور روزانه اقدامات و فعالیت‌های رییس‌جمهوری را به تصویر کشد، ضروری به نظر می‌رسید. این کتاب دربرگیرنده مطالب مربوط به دیدارها، پیام‎ها، سخنرانی‎ها، مصاحبه‎ها حضور در جلسات و مراسم‌ها، سفرهای داخلی و خارجی و گفت‌وگوهای تلفنی رییس‌جمهوری دولت یازدهم است.

 اقدام احتمالی اروپا به لغو برجام از سوی امریکا؛ایسنا| سیدمحمدعلی حسینی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، درباره واکنش احتمالی ایران و اروپایی‌ها به‌ویژه شرکت‌ها و موسسات اروپایی نه لزوما دولت‌ها به خروج امریکا از برجام گفت: عوامل و متغیرهای زیادی در نوع واکنش جمهوری اسلامی ایران و اروپا تاثیرگذار خواهد بود که از الان نمی‌توان درباره آنها گمانه‌زنی کرد. به هر حال بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی‌های یک طرف یاغی و ذی‌نفوذ مثل امریکا در یک توافق چندجانبه بین‌المللی، تبعات منفی خواهد داشت که ممکن است سایر طرف‌ها و حتی ماندگاری اصل توافق را با مشکلات متعددی مواجه کند. او افزود: موسسات مالی و اقتصادی و شرکت‌های اروپایی البته هیچ مانع قانونی برای ادامه یا گسترش همکاری‌ها برای دستیابی به منافع خود نخواهند داشت، به ویژه اگر از حمایت دولت‌های خود برخوردار باشند.

 ظرفیت‌های فراوان ایران و قاهره برای گسترش همکاری‌ها؛ایرنا| دستیار ویژه رییس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی بر نقش مهم همکاری‌های پارلمانی ایران و مصر تاکید کرد و گفت: تهران و قاهره از ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف برخورداند. امیرعبداللهیان در دیدار با یاسر عثمان رییس دفتر حافظ منافع مصر در تهران با اشاره به برخی تحولات منطقه و بین‌المللی گفت: ایران و مصر از ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف برخوردارند که می‌توان از آن در جهت گسترش مناسبات و کمک به حل مشکلات منطقه‌یی از طریق تقویت راه‌حل سیاسی بهره برد. او در همین زمینه بر نقش مهم همکاری‌های پارلمانی تاکید کرد. طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر حقوق مردم فلسطین و ضرورت تمرکز بر راه‌حل سیاسی در قبال بحران‌های منطقه‌یی، برخی مسائل موردعلاقه طرفین را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

 

ارسال نظر