مبادلات مرزی کالا با کارت الکترونیک مرزنشینان در بانه آغاز شد

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۰:۳۶:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۸۷۸
مبادلات مرزی کالا با کارت الکترونیک مرزنشینان در بانه آغاز شد

کردستان|

از روز چهارشنبه و برای نخستین بار در کشور، مبادلات مرزی کالا به شیوه پیله‌وری با کارت الکترونیک مرزنشینان و امکان ترانزیت داخلی کالاها به بازارچه مرزی سیرانبند بانه آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران در مراسم فعالیت پیله‌وری از بازارچه سیرانبند بانه گفت: با آغاز این طرح در شهرستان بانه و به تدریج با ایجاد زیرسامانه‌ها و زیرساخت‌های لازم در دیگر بازارچه‌های مرزی سایر استان‌ها هم شروع خواهد شد. علی معقولی مبلغ مصوب برای اعطای سود بازرگانی به مرزنشینان را ۹۰۰میلیارد تومان برای فعالان بازارچه‌های ۴ استان مرزی در کشور ذکر کرد و افزود: به مرزنشینان دارای کارت الکترونیک ماهانه ۵۰۰ هزار تومان اعطا می‌شود.

او گفت: به عبارت دیگر برای افرادی که اسامی آنها از طریق سامانه‌های وزارت کشور ثبت، تایید و به گمرک اعلام شده است به ازای کالاهایی که از بازارچه سیرانبند به شیوه پیله‌وری و با استفاده از کارت الکترونیک مرزنشینی ترخیص می‌کنند، ماهانه ۵۰۰ هزار تومان در سود بازرگانی تخفیف لحاظ خواهد شد. سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران مزایای خاص اجرای این طرح که در واقع مشوق‌های اصلی مبادلات پیله‌وری به شمار می‌رود را عدم ثبت سفارش از یک سو و معافیت کامل ۴درصد مالیات کارت بازرگانی از سوی دیگر نام برد. او بیان کرد: با برخورداری از این مزایا، کالاهای وارد شده در سقف تعیین شده نسبت به کالاهای مشابه در دیگر مناطق کشور ارزان‌تر بوده و این کشش را هم برای پیله‌وران و هم خریداران ایجاد خواهد کرد.

 

ارسال نظر