65درصد محصولات ایرانخودرو درسطح کیفی 3 و 4 ستاره
معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو از ارتقا و بهبود کیفیت تمام محصولات این خودروساز در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 65درصد از محصولات ایرانخودرو در سطح کیفی 3 و 4 ستاره قرار دارند.
به گزارش ایکوپرس، مجتبی استادرحیمی با بیان این مطلب گفت: برای ارتقای کیفیت در زنجیره ارزش تولید شامل حوزههای کیفیت، تامین، مهندسی، فرآیند، فروش و خدمات پس از فروش، برنامههای جامعی برای سال 97 تدوین شده است.
وی افزایش ستارههای کیفی محصولات براساس ارزیابیهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران را حاصل اجرای برنامههای بهبود متعدد در زنجیره ارزش در سالهای گذشته دانست و گفت: هیچ یک از محصولات سواری ایرانخودرو در سطح کیفی تکستاره نیستند. این شرکت با دارا بودن 5 محصول 4 ستاره، 6 محصول 3 ستاره و 6 محصول 2 ستاره در میان خودروسازان داخلی از نظر کیفیت محصول سرآمد است.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو با بیان اینکه در سال گذشته نمرات منفی محصولات براساس ارزیابی شرکت بازرسی کاهش چشمگیری داشته است، گفت: پژو 2008، سوزوکی گراندویتارا، تندر 90 اتوماتیک، پژو 207 اتوماتیک و تندر 90 پلاس اتوماتیک موفق به کسب 4 ستاره کیفی شدهاند که بالاترین سطح کیفی موجود در محصولات ساخت داخل است.
وی افزود: محصولات هایما اس 7 اتوماتیک، دنا پلاس، 3 ستاره کیفی وH30، سورن، سمند، پژو پارس و پژو 405 نیز 2 ستاره کیفی را در سال گذشته کسب کردهاند. محصولات پژو 206، پژو 206 صندوقدار و رانا نیز در حال حاضر دارای 3 ستاره کیفی هستند.
استادرحیمی درباره آخرین وضعیت میزان رضایت مشتریان از محصولات ایرانخودرو اظهار کرد: رضایت بیش از 84درصد محصولات بالاتر از متوسط صنعت است متناظر با آن وضعیت امتیاز IQS نیز در سال 96 بهبود 23درصدی را نسبت به ابتدای سال 94 تجربه کرده است.
وی کاهش 15درصدی در شاخص مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش و بهبود 31درصدی در شاخص قطعات متناظر در بازه 10 هزار کیلومتر کارکرد در سال 96 نسبت به سال 95 را از دیگر موفقیتهای کسب شده در حوزه کیفیت برشمرد.
معاون کیفیت ایرانخودرو ضمن تشریح پروژهها و برنامههای بهبود اجرا شده در سال 96 گفت: در مجموع 692 پروژههای محصولی و مجموعهیی و برنامههای کلان سرمایهیی و زیرساختی به اجرا گذاشته شده است.
وی ازجمله پروژههای زیرساختی و کلان سال گذشته را در حوزه تامین، دستیابی به نظام جامع ارزیابی تامینکنندگان، ارتقای کیفیت قطعات، در حوزه طراحی و مهندسی، ارتقای طرح بدنه محصول آریسان، بهبود و ارتقای سیستم انتقال قدرت (کلاچ)، ارتقای کیفیت گیربکس و در حوزه فرآیند، روباتیک کردن خطوط پرس با هدف افزایش کیفیت محصول، رفع مشکلات ارگونومی و کاهش ضایعات و روباتیک کردن خطوط سیلر و PVC و پاشش رنگ در سالن رنگ با هدف افزایش و ارتقای کیفیت و یکنواختی رنگ مطابق با استانداردهای جهانی، توسعه و ارتقای تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری تستهای الکتریکال در راستای ارتقا و بهبود فرآیندها دانست.
استادرحیمی افزود: در حوزه خدمات پس از فروش نیز ارائه خدمات نوین الکترونیک، یکپارچگی سیستم کنترل و تامین قطعات شبکه و ارتقای سطح دانش و مهارت نمایندگیها ازجمله پروژههای زیرساختی اجرا شده در سال گذشته بوده است.
وی از کسب نشان درخشان سبز در آخرین ارزشیابی شرکت رنو، موسوم به «آدیت پارکینگ 00611 (ASP) » در حوزه همسانسازی در بین سایتهای تولیدی محصولات رنو در منطقه خاورمیانه، هند و آفریقا را از دیگر موفقیتهای کسب شده در سال گذشته نام برد.